ACN Manresa.-L’Ajuntament de Manresa ha iniciat els tràmits per rescindir el contracte a l’empresa encarregada de la construcció dels nous accessos a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi de la capital del Bages per incomplir els terminis. L’obra havia d’estar acabada a finals d’any, però, segons justifica el consistori, a hores d’ara, només s’han dut a terme el 43,7% dels treballs. Ara l’empresa té un termini de 10 dies per formular al·legacions. En cas que finalment el contracte s’acabi restringint, el consistori podria fer una reclamació pels perjudicis causats. A més, haurà de tornar a iniciar el procediment per adjudicar les obres, el que faria aturar els treballs fins a final d’any.

Els treballs van ser adjudicats a l’empresa Construcciones Fertres SL, el mes de maig del 2017, i les obres es van iniciar el 20 de juny. El termini era de 5 mesos, de manera que les obres havien d’estar acabades el 20 de novembre del 2017. El pressupost total era de 566.100 euros, a través de dues subvencions del Departament de Cultura i d’Empresa de la Generalitat. Vuit mesos després de l’inici dels treballs, segons informa l’Ajuntament, l’import executat és de 247.568,13 euros, un 43,7% del total.L’Ajuntament ha aprovat aquest dimarts, en la sessió de la Junta de Govern Local, l’inici dels tràmits per rescindir el contracte. Segons l’informe dels tècnics municipals, les diverses planificacions d’obra aportades per l’empresa (6 propostes diferents) presentaven incoherències i absències d’activitats que els feien poc creïbles i poc fiables. Aquesta poca fiabilitat, afegeixen, queda demostrada pel fet que l’empresa, sistemàticament, ha rectificat la proposta de planificació perquè el desfasament real de l’execució de l’obra els posaven cada vegada en qüestió. El mateix informe assenyala que s’han detectat deficiències en l’execució de l’obra i incompliment de les ordres de la direcció d’obres.Segons l’Ajuntament, tant el regidor d’Urbanisme com la direcció tècnica de les obres ha advertit sistemàticament el contractista sobre el venciment temporal dels compromisos municipals derivats de dues subvencions. L’ajut del Departament de Cultura, per un import de 77.703 euros, obligava a arribar a un import parcial d’execució, a finals del 2017, que no es va assolir en la seva totalitat. Pel que fa a la prestació del Departament d’Empresa, de 188.084 euros, comportava que el termini per a l’execució finalitzava el 31 de març de 2018. Segons el consistori al gener ja es va alertar al contractista d’aquesta clàusula que, afegeixen, transcorreguts dos mesos l’obra no ha arribat encara al 50% de la seva execució. L’Ajuntament alerta que aquesta circumstància pot provocar que l’administració de la Generalitat iniciï procediments de revocació d’aquestes subvencions.L’empresa ara té un termini de 10 dies per formular al·legacions. En cas que en formulin, l’expedient s’haurà de sotmetre a informe de la Comissió Jurídica Assessora i, posteriorment, la Junta de Govern Local decidirà si el contracte es rescindeix. Si ho acaba fent, caldrà dur a terme la liquidació de la feina feta i la reclamació de danys i perjudicis. Posteriorment s’haurà d’iniciar els tràmits per a una nova adjudicació de les obres i, previsiblement, els treballs no es podrien reprendre fins a final d’any.

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb