
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’Ajuntament de Barcelona ha demanat al govern que reobri els centres comercials i que ampliï el confinament municipal de cap de setmana a tota l’àrea metropolitana per evitar aglomeracions al centre de la ciutat com les del cap de setmana. El primer tinent batlle, Jaume Collboni, ha dit que l’Ajuntament atribueix part del col·lapse de trànsit i les aglomeracions al centre al fet que els centres comercials estiguessin tancats. “Volem que la gent vingui al centre i a passejar, però amb seguretat”, ha dit. Collboni ha afegit que cal ampliar el perímetre de moviment dels barcelonins perquè “la ciutat és molt densa i això pot provocar aglomeracions que no convenen a ningú”.
En aquest sentit, ha remarcat que ja han enviat formalment a la Generalitat la petició per reobrir els centres comercials i ampliar el perímetre municipal per “descongestionar la ciutat”. Collboni ha dit que el 80% de les botigues dels centres comercials són del petit comerç “i no de grans cadenes”, i podrien aconseguir salvar la temporada de Nadal si se’ls permet obrir.
“Esperem que la Generalitat adopti aquestes mesures proposades”, ha dit en una compareixença per a presentar una campanya de promoció de la Rambla, ara buida de turistes. L’ajuntament ha animat els barcelonins a “recuperar el concepte de ramblejar”, és a dir, a “fer-se seva” la Rambla. Collboni ha reivindicat que “ara és el moment de baixar a la Rambla” després d’uns anys en què s’ha comprovat que “l’excés de turisme o l’absència de barcelonins ha tingut efectes en el teixit econòmic i social” de la zona. Es tracta d'”una artèria principal” que connecta el centre de la ciutat, la plaça Catalunya, amb el mar i que és “una de les cinc vies més conegudes i reconegudes del món”, en paraules de Collboni.
El president d’Amics de la Rambla, Fermí Villar, ha dit que ara aproximadament un 40% dels negocis d’aquesta zona estan tancats i per això ha cridat a “generar prou flux” de gent com perquè el comerç es reactivi. S’ha demostrat, ha dit, que “sense turisme de despesa molta part d’aquest comerç pateix”, pel que ha considerat que és moment que “La Rambla es reorienti cap a la ciutadania de Barcelona”.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits