L’advocacia de l’estat espanyol es persona en el cas de les joies milionàries de Zapatero

VilaWeb
02.07.2026 - 09:30
Actualització: 02.07.2026 - 22:57

Més maldecaps per a l’ex-president espanyol José Luis Rodríguez Zapatero. L’advocacia de l’estat espanyol es personarà en la peça separada per les joies que li van confiscar al despatx. Una valoració preliminar, ordenada pel jutge José Luis Calama, ha determinat que valen més d’1,3 milions d’euros.

Ara fa uns quants dies, Calama va oferir a l’Agència Tributària espanyola de personar-se en la causa com a “perjudicada potencial, tenint en compte que s’investiga l’ex-president per delictes de contraban i contra la hisenda pública.

Aquesta personació es fa mitjançant l’advocacia de l’estat i fonts de la Moncloa hi han volgut restar importància dient que era en casos de frau fiscal.

El 17 de juny, Zapatero va declarar al jutge Calama pel cas Plus Ultra, però va refusar de donar explicacions sobre les joies. De fet, l’advocat va provar d’ajornar que la declaració també servís per a la peça separada de les joies.

El jutge investiga les joies perquè Zapatero no n’ha acreditat l’origen. Fins ara, només la seva secretària, Gertrudis Alcázar, ha dit que una part eren regals de viatges i la resta, una herència de Sonsoles Espinosa, la seva muller.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor