La gratuïtat del túnel de Sóller, vigent des del 29 de desembre de 2017, ha permès de reduir el trànsit que circulava pel Coll. Un any després, els 1.200 vehicles que cada dia feien servir l’antiga carretera ara passen pel túnel. El president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, diu que, ‘encara que quedaven pocs anys de contracte, es va tirar endavant el rescat del túnel perquè amb l’excusa de la via de servei es volia prorrogar el contracte’ i ha destacat que ‘hi ha hagut un increment de trànsit perquè abans aquests vehicles passaven pel Coll’.

La consellera de Territori i Infrastructures, Mercedes Garrido, ha explicat que s’acabava la fase de licitació dels grups electrògens que donaran suport al sistema elèctric per si caigués i que també era a la fase final la instal·lació d’hidrants. A més, Garrido ha anunciat que al gener es presentaria l’Estudi d’alternatives de vies d’emergència, que preveu una via d’evacuació i que es podrà implementar gràcies al finançament que es negociarà amb el Ministeri de Foment espanyol. La inversió serà de gairebé 29 milions d’euros i l’objectiu és aconseguir una infrastructura segura i ajustada a la legislació vigent.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb