Barcelona (ACN).- La Generalitat ha recollit en un llibre els 20 casos d’èxit en l’ús de les xarxes socials de l’administració. El Twitter d’Atenció Ciutadana, la missatgeria instantània del 012, el Flickr Consumcat, el canal de YouTube de l’Agència de Residus amb consells sobre reciclatge o Facebook CatExperience de promoció turística són alguns dels exemples que hi apareixen i que mostren tècniques per actuar a la xarxa. Pel secretari de Comunicació del Govern, Josep Martí, els tret diferencial del model impulsat pel Govern és que és “viu” des del punt de vista orgànic, evita confondre els perfils amb informació administrativa i política i està fet amb “rigor i seriositat”, evitant l’espectacularització.

El llibre ’20 casos d’èxit a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya’ recull alguns dels exemples d’ús de les xarxes socials per part del Govern. Concretament, analitza el funcionament del Twitter d’Atenció Ciutadana del 012, del Telegram de missatgeria instantània de text del 012, el repositori fotogràfic del Flikr consumcat, els consells per al reciclatge del canal de Youtube de l’Agència Catalana de Residus, el Fracebook de promoció turística del CatExperience, el blog de gestió del coneixement, el Facebook de la delegació del Govern al Regne unit per als catalans residents a l’exterior, el Twitter de donació de sang per dinamitzar els voluntaris, el d’Emergències, el d’informació dels FGC, el Facebook de la Filmoteca, el Twitter del Govern (amb informació de l’acció de govern i els seus posicionaments polítics), el blog de l’ICS CAP Guineueta amb consells per a la salut, el Twitter destinat al jovent, el repositori de opresentacions del Slideshare de Jusícia, el Facebook de Mossos, les consultes lingüístiques de Twitter de l’Optimot, el Facebook del Palau Robert, el xat per a consultes de salut sexual i el Wikiloc per a la compartició de rutes del Palau Robert.

En la presentació del llibre d’aquest dilluns al Palau Robert, Josep Martí ha destacat que el tret diferencial és, al seu entendre, la voluntat d’impulsar un model “professionalitzat” i “centralitzat”, acabant així amb la pirateria. A més, ha celebrat la voluntat de compartir el coneixement entre els gestors de les xarxes institucionals amb l’objectiu de posar-les al servei de l’administració “en el seu conjunt”.

En aquesta línia, ha defensat la necessitat que a les xarxes socials “es neixi i es mori”, és a dir, que la presència a les xarxes de la Generalitat i el Govern “no és una finalitat en si mateixa, sinó que és una eina de servei”, que ha de demostrat la seva validesa en el seu naixement i complir uns objectius.

Paral·lelament, Martí ha defensat la importància d’haver acabat amb la “confusió administrativa”, distingint correctament entre la comunicació de servei (a través del perfil Gencat.cat) amb la informació política (Govern.cat ). I tot això, ha conclòs, s’ha fet sense entrar en l’espectacularització que busca “el click fàcil”, un fet que explica, al seu entendre, part de l’èxit.

El llibre s’ha presentat només uns dies després que el portal Gencat.cat (inicialment, Gencat.es) fes aparició a la xarxa, ara fa 20 anys. El recull tindrà una versió electrònica que els propers dies serà accessible en català, castellà i en anglès, amb el propòsit de ser una guia per a les administracions catalanes però també per a governs i administracions de tot el món.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.