La Generalitat promociona el romànic català als Estats Units per atraure turistes

  • El director de l'Agència Catalana de Turisme presenta el patrimoni al Museu Fine Arts de Boston

VilaWeb
ACN
20.06.2019 - 11:15
Actualització: 20.06.2019 - 15:51

La Generalitat està promocionant el romànic català als Estats Units amb l’objectiu que aquest esdevingui també un reclam turístic. En aquest sentit, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat del vice-president del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, han presentat al Museu Fine Arts de Boston el patrimoni romànic català, davant d’una quarantena d’agents de viatges i operadors turístics nord-americans. El viatge s’emmarca en la celebració del centenari de la recuperació de les pintures romàniques del Pirineu català i l’Agència Catalana de Turisme vol aprofitar l’efemèride perquè els agents turístics americans coneguin la destinació turística catalana a través del romànic i la programin en els seus paquets.

Font ha afirmat que promocionar el romànic català ‘ajuda a donar a conèixer la destinació Catalunya en el seu conjunt’ i ha destacat que el mercat americà ‘valora molt el component cultural en els seus viatges i per això és necessari posicionar-se en aquest mercat’. ‘Volem ser una destinació de referència per als americans també en turisme cultural’, ha apuntat.

Abans de la presentació, Font i la directora de l’oficina de l’Agència Catalana de Turisme als EUA, Cristina Gallardo, es van reunir a Nova York amb una trentena de mitjans de comunicació dels Estats Units, per tal de presentar l’oferta del romànic català visitable a Girona, Lleida i Barcelona. Aquesta acció de promoció s’engloba també en l’Any del Turisme Cultural, que ha impulsat un viatge de familiarització que va començar el 2 de maig on set operadors turístics i quatre mitjans de comunicació nord-americans van visitar el llegat romànic català.

En concret, van visitar les pintures romàniques del Museu Nacional d’Art de Catalunya i de l’Episcopal de Vic, les esglésies de la Val d’Aran Santa Maria d’Arties, Sant Andreu de Salardú i Santa Eulàlia d’Unha i la Vall de Boí. També es va visitar l’església de Santa Eulàlia d’Erill la Vall, Sant Climent de Taüll o Santa Maria de Taüll. El viatge va incloure també una trobada comercial amb agències receptives catalanes per tal d’arribar a acords i generar negoci amb els operadors turístics nord-americans. La recuperació del romànic català es va iniciar el 1907, quan l’arquitecta Josep Puig i Cadafalch va encapçalar una expedició per fotografiar i analitzar els tresors ocults de les esglésies romàniques de la Val d’Aran, la Vall de Boí i la Ribagorça.

Els Estats Units s’ha convertit en els darrers anys en un dels emissors més importants, sobretot pel que fa a volum de despesa. De gener a abril del 2019, els nord-americans han estat els turistes que més despesa han generat, no només pel que fa a la despesa total (516 milioons d’euros), sinó també pel que fa despesa per turista (1.691) i a despesa diària per turista (266 euros). Pel que fa a l’afluència, en els quatre primers mesos de l’any els Estats Units es van situar com el cinquè país amb més de 323.000 visitants, per darrera de França (més d’un milió), Regne Unit (440.00), Itàlia (360.000) i Alemanya (353.000). L’any passat, Catalunya va acollir més d’1,3 milions de turistes estatunidencs, gairebé un 22%; i van generar 1.888 MEUR de despesa, gairebé un 13% més.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any