El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromés és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.

Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Barcelona.-La CNMC ha sancionat a Mediaset i Atresmedia per pràctiques anticompetitives en la comercialització de la publicitat en televisió, que entenen que vulneren les normes de competència i tenen com a efecte limitar la capacitat de la resta de televisions per poder competir en la captació d’ingressos publicitaris. Segons el comunicat de la CNMC, el resultat ha estat concentrar en els seus canals una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. La resolució, feta pública aquest dimecres, obliga a modificar el sistema actual de comercialització de la publicitat de les dues cadenes en un termini màxim de tres mesos. La sanció total per a les dues cadenes de televisió s’eleva a 77.100.000 d’euros.

Aquesta quota és superior a la que els correspondria en un mercat competitiu. D’aquesta manera, segons la CNMC, limiten la capacitat de la resta de canals de televisió per captar ingressos per publicitat, amb risc de veure expulsats del mercat.Per a això, Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d’inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seva campanya publicitària general. L’incompliment d’aquest compromís d’inversió podia ser penalitzat.Les dues cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats ‘extraprimes’. Aquesta retribució als intermediaris està condicionada al fet que cada agència arribi a un determinat volum o quota d’inversió sobre el conjunt de la publicitat facturada a Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents d’aquestes primes especials tenen un pes important en el compte de resultats de les agències, segons la Comissió.D’altra banda, les dues cadenes comercialitzen de manera habitual la publicitat en paquets o mòduls de canals. A cada mòdul s’inclouen un dels canals amb més audiència amb altres canals de menor audiència de cada cadena. D’aquesta manera, aconsegueixen que la concentració publicitària es produeixi també en els canals de menor audiència de Mediaset i Atresmedia.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.