L9 metro Barcelona

Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El govern ha aprovat de destinar 946 mil milions d’euros a la construcció del tram central de la línia 9 de metro entre la Zona Universitària i la Sagrera, amb la previsió que finalitzi el 2029 a tot tardar. Concretament, la Generalitat preveu posar en marxa esglaonadament diferents trams a partir del 2026, encara que els terminis es podrien accelerar en funció dels fons que puguin arribar de la Unió Europea, segons han detallat en una compareixença virtual el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el secretari general de Vice-presidència i d’Economia i Hisenda, Albert Castellanos. Els diners provindran de recursos propis de la Generalitat, tot i que es mantindrà el crèdit preconcedit del BEI de set-cents quaranta milions d’euros.

Calvet ha dit que els treballs suposaran un “impuls econòmic important per al país” i que es traduiran amb cent vint contractes d’obra, serveis i consultoria i uns dos mil cinc-cents llocs de treball directes. El conseller espera que la xarxa de transport públic s’erigeixi en la “primera opció” per als ciutadans en els desplaçaments a l’àrea de la metropolitana quan hagin finalitzat els treballs de la L9 i 10. D’altra banda, ha explicat que amb l’entrada en funcionament de la nova infraestructura es reduirà l’emissió de més de deu mil tones de CO2 anuals.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.