Junts pel Sí presenta el lema de la campanya: ‘El vot de la teva vida’

  • La candidatura destina 3,7 milions d'euros a la campanya

VilaWeb
Redacció
08.09.2015 - 15:43
Actualització: 08.09.2015 - 19:59

Junts pel Sí ha presentat la seva campanya electoral sota el lema ‘El vot de la teva vida’. La candidatura vol organitzar 400 actes arreu del territori amb un mínim de 20 diaris. Es dedicarà especial atenció a l’Àrea Metropolitana. L’acte més important serà el central, el dissabte 19 de setembre. S’havia estudiat la possibilitat de celebrar-lo a l’Estadi Lluís Companys, però ha quedat descartat. El volum de persones que podrien assistir, encara incert, fa que s’estigui buscant un espai ‘més flexible’. La campanya es tancarà a l’Hospitalet. Pel que fa als debats, Raül Romeva participarà en el de TV3 i Catalunya Ràdio. Per a la resta, s’intentarà que hi vagi un cap de llista.

Francesc Homs, per part de CDC, Lluís Salvadó, en nom d’ERC, i Oriol Solé, representat els independents, han presentat aquest dimarts la campanya electoral de Junts pel Sí, que té un pressupost de 3,7 milions d’euros, dels quals uns 900.000 serviran per al mailing universal i 2,8 per a la campanya més ordinària. El finançament es cobreix en més del 90% amb la subvenció pública, mentre que la resta prové d’un crèdit conjunt que s’ha demanat. CDC es va gastar 3,5 milions per a la campanya del 2012, mentre que ERC va destinar-hi 1,4 milions.

El lema escollit per a la campanya serà ‘El vot de la teva vida’, que acompanyarà els cartells dels diferents candidats. També n’hi ha un amb els cinc primers per Barcelona, Raül Romeva, Carme Forcadell, Muriel Casals, Artur Mas i Oriol Junqueras.

Homs ha explicat que han escollit aquest eslògan per la ‘transcendència històrica’ del moment, per tot el que ha passat els darrers anys, però també mirant al futur. ‘Aquesta interpel·lació es fa per allò que volem conquerir en termes de futur, de poder disposar dels instruments que no tenim i que creiem que ens corresponen com a qualsevol altra poble. Aquí ens hi va el futur’, ha argumentat.

La campanya s’adreçarà a tothom, ha continuat, explicant que el 27-S és el substitutiu del referèndum que l’estat espanyoljunts pel  no ha permès celebrar a Catalunya.

Per la seva part, Oriol Solé ha explicat que intentaran arribar a totes les illes censals, i per això es dedicarà especial atenció a l’Àrea Metropolitana, que és on es concentra el gruix de la població. S’incorporarà amb normalitat el castellà a la campanya. ‘L’esforç que farem a l’Àrea Metropolitana és més gran del que s’ha fet mai’, ha assegurat.

400 actes durant la campanya

Salvadó ha explicat que fins ara s’han organitzat un centenar d’actes, amb 60.000 persones mobilitzades, però volen que durant la campanya se’n facin 400 més, jugant amb els diferents candidats que té Junts pel Sí. A això se li ha de sumar la campanya per xarxes habitual. Junts pel Sí tindrà també una pel·lícula dirigida per Marc Recha (els actors són candidats) i una cançó, una versió roquera del ‘Mar endins’ de Lluís Llach.

La campanya començarà amb l’enganxada de cartells dijous a la nit, a la plaça Pau Vila de Barcelona, amb els cinc primers candidats de la llista. Es tancarà a l’Hospitalet de Llobregat. El gran acte, però, serà el central, on Junts pel Sí té l’objectiu d’aplegar desenes de milers de persones, ja que vol aconseguir 100.000 candidats per al final de la campanya.

Sobre els debats, el que està garantit és que Raül Romeva participarà en el de TV3 i Catalunya Ràdio. Homs ha recordat que tradicionalment només s’havia celebrat aquest, i ha indicat que atendran les peticions de la resta, que no s’havien fet mai. ‘En la mesura que puguem intentarem que vagi un cap de llista d’una de les quatre circumscripcions’, ha afegit Salvadó.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any