Junts demanarà explicacions a Interior pel tracte als menors detinguts durant la Diada

  • El partit vol que la consellera Parlon aclareixi l'ús de la força dels Mossos en els incidents posteriors a la manifestació

VilaWeb
Salvador Vergés, el portaveu de Junts al parlament.
12.09.2026 - 15:22
Actualització: 12.09.2026 - 20:40

Junts per Catalunya ha anunciat que demanarà explicacions a la consellera d’Interior, Núria Parlon, arran de la detenció de menors durant la Diada, que denuncia com a un “ús desmesurat de la força, amenaces i famílies sense informació durant hores”.

El portaveu del grup parlamentari, Salvador Vergés, ho ha comunicat a través d’una publicació a X, en què ha reclamat “depurar, si cal, totes les responsabilitats”. El partit registrarà preguntes al parlament perquè Parlon doni les explicacions pertinents sobre els fets.

Vergés també ha fet referència al nomenament de Ferran López com a nou director general de la policia, en substitució de Josep Lluís Trapero. “L’ombra del 155 que el president Illa ha posat al capdavant de la policia no serà nomenat oficialment fins dimarts, però sembla que el seu tarannà ja comença a fer efecte”, ha asseverat.

Tracte degradant als menors

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha denunciat “la detenció irregular, amb un ús desmesurat de la força per part dels Mossos d’Esquadra” de vuit menors d’edat independentistes ahir durant les mobilitzacions de la Diada. L’entitat denuncia que els agents els van adreçar frases intimidatòries com ara “si et mous, t’esclafaré els dits” o “al marrec aquest li clavaria una hòstia i se li acabaria la ximpleria”. També critiquen frases intimidatòries als pares per part dels mossos presents a les declaracions dels joves, com ara “els podríeu haver educat millor”.

L’entitat independentista anuncia que estudiaran “totes les vies legals per tal de no deixar aquesta acció il·legal sense resposta”, i que donaran suport a les famílies i als afectats. “La repressió segueix més viva que mai a casa nostra. Però des de l’Assemblea Nacional Catalana tenim molt clar que, en comptes de fer recular el moviment independentista, fets com aquests afegeixen més arguments a la nostra lluita per la llibertat, i a continuar plantant cara sense defallir”, diu l’organització.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor