Israel admet que va tirotejar el cotxe de la nena Hind Rajab, dos anys després de l’assassinat

VilaWeb
19.08.2026 - 15:22
Actualització: 19.08.2026 - 18:19

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han reconegut per primera vegada que el gener del 2024 van disparar contra el cotxe on havia quedat atrapada Hind Rajab, una nena palestina de cinc anys, a Gaza. L’exèrcit israelià ha anunciat una investigació després d’haver negat durant més de dos anys la participació en un dels episodis més documentats dels atacs contra l’enclavament palestí.

“Els resultats de la investigació han revelat que les tropes de les FDI van disparar contra un vehicle que s’acostava mentre circulava en direcció contrària a l’evacuació anunciada”, ha explicat l’estat major israelià.

En una primera investigació feta els mesos posteriors a l’atac, les FDI havien negat qualsevol responsabilitat i havien assegurat que les tropes “no eren presents prop del vehicle ni dins l’abast de tir”.

Ara l’exèrcit israelià ha reconegut que va disparar contra el cotxe de la família Hamada, cosa que va causar inicialment la mort de cinc ocupants, i també contra l’ambulància que havia anat a rescatar Hind Rajab i la seva cosina Lian, de quinze anys.

Els trets contra l’ambulància de la Mitja Lluna Roja en van matar els ocupants. Abans, Lian havia estat ferida pels trets de les tropes israelianes mentre parlava per telèfon amb els equips de rescat i va morir durant la trucada. Aleshores, Hind va agafar el telèfon i es va mantenir en línia fins que se’n va perdre el contacte.

Dotze dies després, quan les FDI van permetre d’accedir a la zona, en van trobar el cos al costat dels seus familiars dins el vehicle, crivellat de bales. A pocs metres hi havia l’ambulància de la Mitja Lluna Roja, del tot destruïda i cremada, amb les restes dels dos sanitaris a l’interior.

Les autoritats militars israelianes també han informat de diverses decisions sobre uns altres atacs de les tropes israelianes durant la guerra, entre els quals el que va matar set treballadors de l’ONG World Central Kitchen (WCK), l’abril del 2024, i els atacs que van causar la mort de treballadors de Metges Sense Fronteres (MSF) els anys 2023 i 2024.

En el cas de World Central Kitchen, fundada pel cuiner José Andrés, l’estat major ha decidit de no obrir noves diligències ni cap investigació penal contra les persones implicades més enllà de les actuacions que ja s’han fet.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor