Els responsables del Centre d’Estudis Europeus (CES) de la Universitat de Harvard van avisar la Generalitat que un periodista del diari El Español els demanava que confirmessin una informació falsa sobre l’acte que hi va fer el 27 de març proppassat el president Carles Puigdemont. Dies abans de la conferència (vegeu-la ací), el periodista va parlar amb el CES de Harvard i els va dir: ‘Hem estat informats que el govern de Catalunya ha pagat 300.000 euros per fer la conferència “Catalunya, avui i demà”.’ El periodista donava per feta la informació, i demanava que li confirmessin ‘si parlem de més diners o de menys, i si era un procediment habitual.’

Segons que ha pogut saber VilaWeb, el CES de Harvard van traslladar la sorpresa al govern català per l’actitud d’aquest periodista. A més, van remarcar: ‘La pràctica del pagament és contrària als principis d’intercanvi d’idees del nostre centre.’ Així mateix, expressaven la preocupació pel fet que les notícies aparegudes a la premsa espanyola sobre l’acte de Puigdemont a Harvard eren ‘incorrectes’ i demanaven com podien assegurar que ‘la informació que es distribueix sigui correcta’.

En l’acte a la prestigiosa universitat nord-americana, Puigdemont va deixar clar que tenia el compromís d’impulsar el referèndum fos com fos, per més que el govern espanyol s’hi oposés. I va invocar la lluita pels drets civils nord-americans, com un mirall per al procés independentista català.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]