01.09.2026 - 21:40
|
Actualització: 04.09.2026 - 13:29
La manifestació de la Diada de l’Onze de Setembre 2026 tornarà a ser descentralitzada com l’any passat. Hi ha convocatòries a Barcelona, Girona i Amposta, amb el lema “Hi soc. Hi som. Independència”, i combinarà reivindicacions sobre el present del país amb una mirada cap al futur.
A banda la manifestació, també es farà la tradicional Festa de la Llibertat d’Òmnium Cultural. Us expliquem tot allò que heu de saber sobre la manifestació de l’Onze de Setembre.
“Hi soc. Hi som. Independència”
La Diada tindrà per lema “Hi soc. Hi som. Independència”, una crida a recuperar la mobilització independentista i a reivindicar la independència com a resposta als principals problemes que afecten la societat catalana.
Les entitats convocants, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Òmnium Cultural, l’AMI, el Consell de la República, la Intersindical i el CIEMEN, recorden que la independència és la solució a les reivindicacions relacionades amb el benestar i la qualitat de vida, com ara la sanitat, l’educació, la mobilitat, l’habitatge, la pagesia o la llengua, i també a la defensa dels drets fonamentals.
La manifestació tornarà a ser descentralitzada
Enguany, la manifestació de la Diada tornarà a ser descentralitzada, amb convocatòries a Barcelona, Girona i Amposta.
A Barcelona i Amposta la mobilització es dividirà en dues columnes, que representaran el present i el futur i sortiran de punts diferents per confluir posteriorment. A Girona, solament hi haurà una columna que unirà el present i futur.
La columna “Present” representarà “la Catalunya que no es resigna” i denunciarà les reivindicacions socials, nacionals i cíviques. La columna “Futur”, en canvi, simbolitzarà “el país que volem construir”: una Catalunya lliure, amb més benestar i serveis públics dignes, una economia al servei de les persones, una llengua viva i de cohesió i un territori respectat.
Com serà la manifestació de Barcelona?
A Barcelona, la manifestació de la Diada 2026 començarà a les 17.14. Hi haurà dues columnes, que sortiran de punts oposats de la ciutat i confluiran a la plaça de Catalunya, on es farà l’acte polític.
La columna “Present” sortirà de la Gran Via amb el carrer de Casanova i la columna “Futur” començarà a la Via Laietana amb la plaça de la Catedral. Estarà formada per les entitats convocats, internacional les assemblees territorials de fora del Barcelonès i les sectorials de salut, gent gran, represaliats i juristes i altres col·lectius.
La columna “Futur” començarà a la plaça de la Catedral a les 17.14. En aquest cas, hi participaran les assemblees territorials del Barcelonès i les sectorials de dones, bombers, docents, llengua pagesia. A més, hi haurà els col·lectius joves, CDR i Meridiana Resisteix.
Les dues columnes confluiran a la plaça de Catalunya pels volts de les 18.15, moment en què començarà l’acte polític de la manifestació.
Com serà la manifestació d’Amposta?
A Amposta, la manifestació començarà a les 16.00 i també tindrà dues columnes, “Present” i “Futur”.
La columna “Present” sortirà del carrer de Sebastià Juan Arbó amb el carrer d’Itàlia i arribarà fins a la plaça de Santa Susanna. La columna “Futur” començarà a l’avinguda de Santa Bàrbara amb el carrer d’Elisabets.
L’acte polític començarà a les 17.14.
Com serà la manifestació de Girona?
A Girona, la mobilització tindrà un format diferent de la de Barcelona i Amposta: hi haurà una única columna, que integrarà les reivindicacions de “Present” i “Futur”.
La manifestació començarà a les 17.14 a la plaça de Pompeu Fabra i recorrerà la ciutat fins a arribar a la Copa, on es farà l’acte polític.
Com serà la Festa de la Llibertat?
La jornada de la Diada culminarà amb la tradicional Festa per la Llibertat, que començarà a les 19.00 i hi haurà les actuacions de DJ Trapella, La Gossa Sorda i DJ K-ZU.

On podeu comprar la samarreta de la Diada 2026?
La samarreta de la Diada 2026 ja és a la venda amb el lema “Hi soc, hi som”. Costa quinze euros i n’hi ha en talles que van de la XS a la XXXL. També se’n poden comprar una versió infantil i una samarreta de tirants.
La samarreta la podeu comprar a l’ANC , a la botiga en línia de VilaWeb i també a la botiga física de VilaWeb, al carrer de Ferlandina, 43, baixos, de Barcelona. L’horari habitual és de dilluns a divendres, d’11.00 a 14.00 i de 16.30 a 20.00. També estarà oberta el dia 11 de setembre de 10.00 a 14.00. A la botiga de VilaWeb podeu trobar talles infantils i el model de samarreta d’adult de tirants.
La samarreta recupera el groc que va caracteritzar algunes de les grans mobilitzacions independentistes, com la Via Catalana del 2013 i la V del 2014. L’ANC diu que la recuperació del groc vol reivindicar la força de la mobilització ciutadana, que és el cor dels avenços del moviment. L’ANC explica que comprar la samarreta és una forma de compromís amb l’entitat que no rep subvencions .També recorda que la seva venda els permet finançar la mobilització d’11-S i altres campanyes, accions i iniciatives que l’Assemblea impulsa al llarg de l’any.