El Ministeri d’Educació espanyol no sol·licitarà que s’executi la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa un mínim del 25% de classes en castellà a les escoles catalanes. Fonts del departament encapçalat per la ministra Pilar Alegría defensen que implicaria una invasió de les competències de la Generalitat i que regular quin percentatge de classes es fan en cada idioma correspon al govern, atès que la competència sobre la matèria és autonòmica. Així ho va traslladar el Ministeri d’Educació a la Comissió de Peticions del Parlament Europeu presidida per l’eurodiputada del PP Dolors Montserrat en una carta que ha avançat El Mundo i a la qual ha tingut accés l’ACN.

“La política lingüística a l’escola no és competència de l’estat, sinó de les administracions educatives”, diu la resposta d’Educació, que sosté que la constitucionalitat del règim lingüístic en els territoris amb llengua cooficial depèn d’una valoració flexible que asseguri que totes dues llengües tenen presència i que tothom n’assoleix el domini ple i equivalent.

“Sense que l’estat pugui intervenir en la definició de les polítiques autonòmiques que regulin aquest deure, segons la Constitució i la doctrina constitucional consolidada”, afegeix l’escrit. Les mateixes fonts remarquen que si el ministeri actués per sol·licitar l’execució de la sentència, la Generalitat podria presentar un recurs al TC que podria sentenciar que l’estat espanyol envaeix competències de la Generalitat.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.