La ministra espanyola de Transports, Raquel Sánchez, ha donat per tancada la possibilitat de recuperar el projecte d’inversió de 1.700 milions d’euros a l’aeroport de Barcelona al Document de Regulació Aerportuària (DORA) 2, que s’ha d’aprovar el 28 de setembre. Segons que ha apuntat, les discrepàncies i la manca d’acord fan que el projecte no disposi de prou suport institucional. “Queda aparcat fins que s’obri una nova finestra regulatòria, que ja no serà el DORA 2”, ha dit.

Les inversions fantasma a Catalunya

En una compareixença al Congrés espanyol, Sánchez ha afirmat que la inversió buscava convertir l’aeroport de Barcelona en un hub de connexió intercontinental cap a Àsia i suposava la creació de 355.000 llocs de treball en total. Segons la ministra, el govern espanyol es va “sorprendre” en veure que després de l’acord del 2 d’agost, la Generalitat manifestava discrepàncies cap a l’aeroport. “No hi havia el consens necessari per a impulsar el projecte”, ha dit.

“El desenvolupament sostenible ha de ser compatible amb donar eines de desenvolupament al territori”, ha afegit Sánchez. Segons ella, l’acord preveia ampliar un 25% la zona natural fins a les 1.100 hectàrees i dotar-la d’una protecció especial.

El govern espanyol suspèn l’ampliació del Prat acusant la Generalitat de no saber què vol fer

S’estudia com ha de ser la taxa per circular per autopistes

D’altra banda, Sánchez també ha afirmat que el seu govern està estudiant la fórmula que utilitzarà per finançar les carreteres d’alta capacitat un cop s’han aixecat els peatges a Catalunya. Segons la ministra, “la situació actual no és sostenible a mitjà termini” i “necessitem recursos per a poder mantenir uns estàndards adequats de qualitat de les carreteres i atendre al principi que qui contamina paga per contribuir a la reducció de gasos d’efecte hivernacle”.

Per això, ha dit, “estem treballant en una proposta de tarifació de la xarxa de carreteres d’alta capacitat de l’Estat basada en el principi d’equitat territorial, seguretat viària i sostenibilitat ambiental”. La proposta, ha explicat, se sotmetrà a un diàleg transparent amb els grups, agents socials i les administracions per determinar els terminis i carreteres on s’aplica.

La supressió dels peatges, mig segle després: deu coses que cal saber

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.