El govern espanyol descarta del tot ampliar l’aeroport de Barcelona

  • La ministra espanyola de Transports tanca la porta a recuperar la inversió de 1.700 milions per a l'ampliació de la infraestructura

VilaWeb
ACN
16.09.2021 - 20:03

La ministra espanyola de Transports, Raquel Sánchez, ha donat per tancada la possibilitat de recuperar el projecte d’inversió de 1.700 milions d’euros a l’aeroport de Barcelona al Document de Regulació Aerportuària (DORA) 2, que s’ha d’aprovar el 28 de setembre. Segons que ha apuntat, les discrepàncies i la manca d’acord fan que el projecte no disposi de prou suport institucional. “Queda aparcat fins que s’obri una nova finestra regulatòria, que ja no serà el DORA 2”, ha dit.

En una compareixença al Congrés espanyol, Sánchez ha afirmat que la inversió buscava convertir l’aeroport de Barcelona en un hub de connexió intercontinental cap a Àsia i suposava la creació de 355.000 llocs de treball en total. Segons la ministra, el govern espanyol es va “sorprendre” en veure que després de l’acord del 2 d’agost, la Generalitat manifestava discrepàncies cap a l’aeroport. “No hi havia el consens necessari per a impulsar el projecte”, ha dit.

“El desenvolupament sostenible ha de ser compatible amb donar eines de desenvolupament al territori”, ha afegit Sánchez. Segons ella, l’acord preveia ampliar un 25% la zona natural fins a les 1.100 hectàrees i dotar-la d’una protecció especial.

S’estudia com ha de ser la taxa per circular per autopistes

D’altra banda, Sánchez també ha afirmat que el seu govern està estudiant la fórmula que utilitzarà per finançar les carreteres d’alta capacitat un cop s’han aixecat els peatges a Catalunya. Segons la ministra, “la situació actual no és sostenible a mitjà termini” i “necessitem recursos per a poder mantenir uns estàndards adequats de qualitat de les carreteres i atendre al principi que qui contamina paga per contribuir a la reducció de gasos d’efecte hivernacle”.

Per això, ha dit, “estem treballant en una proposta de tarifació de la xarxa de carreteres d’alta capacitat de l’Estat basada en el principi d’equitat territorial, seguretat viària i sostenibilitat ambiental”. La proposta, ha explicat, se sotmetrà a un diàleg transparent amb els grups, agents socials i les administracions per determinar els terminis i carreteres on s’aplica.

La supressió dels peatges, mig segle després: deu coses que cal saber

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any