La fiscalia europea investiga el possible ús fraudulent de fons del grup de Le Pen a l’eurocambra

  • Hi ha escorcolls en uns quants països, entre els quals Espanya

VilaWeb
01.07.2026 - 16:31
Actualització: 01.07.2026 - 22:47

La fiscalia europea investiga el possible ús fraudulent de fons europeus d’Identitat i Democràcia (ID), l’antic grup de Marine Le Pen al Parlament Europeu, durant la legislatura del 2019 al 2024.

Arran de la investigació, s’han fet escorcolls a França i en uns quants països europeus, entre els quals Espanya. A Madrid, les diligències han inclòs un escorcoll fet per agents de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) al districte de Salamanca, segons fonts de la policia.

ID, que a la legislatura passada aplegava partits com ara el Rassemblement National (RN), la Lliga italiana i Alternativa per a Alemanya, es va dissoldre després de les eleccions europees del 2024. La majoria de membres es van integrar a Patriotes per Europa, el grup que ara presideix el dirigent del Rassemblement National Jordan Bardella i al qual també es va incorporar Vox després d’haver abandonat el grup dels Conservadors i Reformistes Europeus.

Bardella ha explicat que a primera hora del matí ja hi havia escorcolls en seus i domicilis particulars de proveïdors de serveis de comunicació que havien treballat amb el seu partit.

El dirigent ultradretà també ha relacionat aquestes actuacions amb l’obertura d’un nou procediment judicial a França sobre una feina que va exercir durant uns quants mesos al Parlament Europeu fa prop de dotze anys, arran d’una denúncia presentada per una associació.

“Com sempre, els procediments judicials arriben al ritme del calendari electoral. No tenim res a amagar i ho demostrarem”, ha dit en un missatge a X.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor