Canvi al full de ruta de Fira València: es liquidarà i la Generalitat assumirà el deute
La negativa de bonistes a acceptar que el deute passi a l'administració modifica el pla

Per: Europa Press


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

El govern valencià canvia el full de ruta de la Fira València. Si fins avui, el pla era culminar el procés pel qual la Generalitat assumiria el deute milionari de l’entitat i definir després el futur model firal, ara l’entitat es dissoldrà i tot seguit es crearà un nou ens que gestionarà el recinte.
La Generalitat s’ha vist abocada a la liquidació tècnica de Fira València, després que els bonistes s’hagin negat a acceptar de forma voluntària la subrogació del deute per part de la Generalitat. L’única manera doncs perquè l’administració l’assumeixi és per ‘causa forçosa’ i per a això, és necessària la liquidació de Fira, emissora dels bons, i la seva transformació.
El motiu pel qual els inversors no accepten la subrogació del deute és que en aquests moments els bons tenen una ‘rendibilitat elevada en el mercat, del 6%, i estan també assegurats’ però amb la subrogació es perd el segur i els bonistes ‘no volen renunciar a un segur quan l’asseguradora té millor rating que la Generalitat’.
Així ho ha explicat el sots-secretari de la Conselleria Sostenible, Natxo Costa, després d’una reunió de la Comissió de Seguiment de Protocol de Fira València, on estan representats l’ajuntament, les Conselleries d’Hisenda i Economia, i la mateixa Fira València.
Respecte a la possible compensació de Fira València a la Generalitat per l’assumpció del deute, Costa ha explicat que ‘en el moment de dissolució de l’entitat caldrà resoldre-ho’ i que la Comissió de Seguiment del Protocol convidarà a reunions vinents a aquells departaments, persones o empresariat que consideri que han d’opinar en cada tema a tractar. I en deu o quinze dies hi haurà nova reunió.
Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot
Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.
Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits