Els trens d’FGC tindran un vagó de silenci des de dilluns per evitar la propagació de la covid

  • Calvet insisteix que hi ha 'el 100%' de l'oferta i que el que cal és 'aplanar' l'hora punta

VilaWeb
ACN
07.11.2020 - 13:10
Actualització: 07.11.2020 - 18:48

Els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) incorporaran a partir de dilluns un vagó on es recomanarà de romandre en silenci com a mesura contra la covid-19. Així ho ha explicat a RAC1 el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que ha indicat que no pot ser una obligació sinó una recomanació. Per fer-la visible, se senyalitzarà a les portes d’accés als vagons i es dirà per megafonia. Calvet ha dit que la recomanació és extensible a la resta del transport públic i que si en posar-ho en marxa es veu que han de ser més vagons, s’adaptarà. D’altra banda, ha insistit que tot i que la demanda ha baixat, hi ha ‘el 100%’ de l’oferta de transport activada i que cal ‘aplanar’ l’hora punta per evitar aglomeracions.

Calvet ha explicat que des del govern fa setmanes que diuen que ‘seria recomanable que la gent no parlés’ al transport públic i a partir d’aquest dilluns ho posaran en marxa als ferrocarrils. Ha afegit que en les reunions diàries que fan tots els operadors de transport púbic es va acordar d’anar transmetent aquesta recomanació per tal que es faci extensible a tots. Per exemple, ja és visible al metro.

‘La recomanació de no parlar no pot ser una altra cosa que una recomanació’, ha explicat Calvet. Amb això, ha apuntat que no es podrà sancionar, però ha confiat que la ciutadania vagi adquirint aquesta nova mesura per incrementar la seguretat en el transport públic.

Calvet ha defensat el transport públic i ha dit que per contribuir-hi tenen en funcionament tota l’oferta disponible amb la ‘màxima’ freqüència, fins i tot més que durant el mateix període de l’any passat perquè hi han incorporat nous vehicles. El conseller ha explicat que la demanda ha baixat entre un 50 i un 60% entre setmana i fins a un 80% el cap de setmana, però no se n’ha reduït l’oferta.

En relació amb les crítiques per les imatges on es veuen aglomeracions, per exemple, al metro, Calvet ha insistit que el problema no és l’oferta de transport públic sinó que tothom entra a la mateixa hora a treballar. Per això, ha instat a tota la societat a continuar amb el debat d”allargar’ l’hora punta més enllà de les nou del matí allà on es pugui, com ara a l’escola i la funció pública.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any