El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Barcelona.-Via Vallès, entitat integrada a la plataforma FEM Vallès, preveu la substitució dels consells comarcals per tres grans àrees metropolitanes al voltant de Barcelona. La divisió suposaria la creació de l’Àrea Vallès, l’Àrea Maresme i l’Àrea del Baix Llobregat i el Barcelonès. Les tres administracions es podrien subdividir per “atendre les realitats locals” i ajudar els ajuntaments. És una proposta que ha llençat el vocal de Via Vallès Manel Larrosa durant un debat al Col·legi d’Arquitectes sobre el paper del Vallès en la “nova dimensió metropolitana de Barcelona”. Antoni Abad, president de FEM Vallès, ha definit Barcelona com “la boutique del disseny” i el Vallès com “les fabriques i el magatzem”.

El vocal de Via Vallès Manel Larrosa defineix les tres àrees metropolitanes com “consells comarcal adults” amb competències en transports, serveis, medi ambient , formació i fiscalitat del territori. Considera que aquestes administracions es convertirien en en captadors d’inversors i en interlocutors “molt potents” amb la Generalitat, Madrid o Europa. En aquest sentit, ha posat com a exemple l’actual AMB ja existent que integra municipis del Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès.Larrosa, d’altra banda, considera que aquesta divisió territorial encaixaria en una eventual Catalunya independent, però també subratlla que “la futura Catalunya ha de resoldre la relació entre Barcelona i la resta del territori”. Respecte la reivindicació de l’Àrea Vallès, Larrosa ha assegurat que industrialment “no hi ha una divisió radical entre el Vallès Oriental i l’Occidental”. Ha descrit “una sola realitat potent” i a tall d’exemple ha recordat que “la indústria farmacèutica està més situada al Vallès Oriental que a l’Occidental”. D’altra banda, també ha subratllat “els forts lligams interiors” que existeixen entre les dues comarques pel que la mobilitat de treballadors i estudiants. El Vallès: les fàbriques i el magatzemEl president de la Plataforma FEM Vallès i de la patronal CECOT, Antoni Abad, ha insistit en la necessitat d’unir les dues comarques del Vallès, un territori “líder a Catalunya en tots els sectors excepte en la generació d’energia i en la producció de vehicles de quatre rodes”. Perquè Seat i Nissan no estan ubicades al Vallès, ha recordat. El Vallès “és el primer pol manufacturer i exportador del sud d’Europa”, ha recalcat. En aquest sentit, Abad ha aclarit que l’Àrea Vallès i Barcelona no han de competir sinó que han “de multiplicar els resultats”. “Barcelona és la boutique del disseny i nosaltres som les fàbriques i el magatzem”, ha indicat. Antoni Abad també ha insistit en la importància de la Ronda del Vallès – o Quart Cinturó- que aporta “valor afegit en allò que passa econòmicament al Vallès i en la mobilitat de les persones”. Fem Vallès està formada per les patronals Cecot, el Consell Intersectorial d’Empresaris (CIESC), la Unió Empresarial Intersectorial-Cercle d’Empresaris (UEI), i l’associació de professionals Via Vallès.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.