
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Els bombers han donat per extingit l’incendi forestal del Perelló, que ha cremat 233 hectàrees de vegetació de pi blanc i matolls. Les dotacions que van estar treballant durant tota la jornada d’ahir, setze vehicles i un helicòpter de suport, van arribar a aquesta conclusió al voltant de les 22 hores, després de repassar i assegurar que no quedaven punts calents al perímetre.
El foc va començar dilluns i va obligar a desallotjar preventivament trenta-vuit persones de vint-i-dues masies aïllades. L’obertura d’una pista forestal o les franges de protecció i tancament realitzades en diferents zones van permetre frenar la propagació de l’incendi cap al municipi de l’Ametlla de Mar i estabilitzar-lo. La causa del foc va ser una crema de restes agrícoles de poda d’olivera sense mesures de prevenció.
També ha estat important el fet d’haver pogut disposar dels hidrants de la xarxa de reg del Perelló, posats expressament per incendis com aquest, així com dels punts d’aigua ubicats al Parc Eòlic de Colladetes i els instal·lats a la zona pel Departament d’Agricultura amb l’ajuda de l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) Cabrafeixet i l’Ajuntament del Perelló.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits