09.09.2026 - 11:40
|
Actualització: 09.09.2026 - 12:32
El ministre d’Interior espanyol, Fernando Grande-Marlaska, ha anunciat que havien obert un expedient als agents de la policia espanyola que van agredir un afeccionat del Barça després d’haver-li pres una bandera estelada abans del partit contra l’Elx, el 23 d’agost passat. Segons el ministre, la decisió s’ha pres perquè “no es justifica de cap manera” l’actuació policíaca, independentment que la persona portés un símbol que ha qualificat de “absolutament legítim”.
Marlaska ha explicat, a la sessió de control al govern espanyol al congrés espanyol, que inicialment van obrir una investigació d’ofici. I que d’aquella “informació reservada” s’ha passat a l’obertura d’un expedient per a valorar si l’actuació dels agents constitueix una falta greu o molt greu.
Els fets van tenir molta transcendència gràcies a la difusió d’un vídeo a les xarxes socials. En les imatges es veu com agents de la policia espanyola colpegen un jove després d’haver-li pres una estelada. El jove s’encara amb els agents, que acaben colpejant-lo a terra.
Aquestes imatges ens fan recordar l'1O, i el nano que han apallissat és una víctima i un valent, i l'hem desprotegit nosaltres no carregant contra la policia colonial. Mentrestant, els madrilenys gaudint de l'espectacle. pic.twitter.com/xxYbu6ZWAy
— Joan EM (@joan_em_3) August 24, 2026
La diputada de Junts, Marta Madrenas, ha denunciat que diumenge hi va haver un incident similar a Alcorcón (Madrid), també per l’exhibició d’una estelada durant un partit de l’Europa. El ministre ha dit que calia “contextualitzar” l’episodi i que, segons les dades que tenia –que no ha detallat–, les circumstàncies eren “absolutament diferents de les d’Elx”.
Homenatge del Barça
Arran de l’incident, el Barça va suspendre l’homenatge als futbolistes campions del món amb la selecció espanyola i el va substituir per un acte d’exaltació a l’estelada. L’Assemblea Nacional Catalana va repartir deu mil estelades a les portes del Camp Nou, i els afeccionats les van exhibir durant el partit contra l’Athletic Club de Bilbao.