ERC reclama que l’amnistia s’estengui a totes les causes

  • Els republicans diuen que l’estratègia jurídica queda avalada i reclamen la restauració dels drets i el retorn dels exiliats

VilaWeb
25.07.2026 - 03:21
Actualització: 25.07.2026 - 11:59

ERC ha celebrat que el Tribunal Suprem espanyol hagi aplicat la llei d’amnistia a vuit independentistes encausats pel procés i ha reclamat que la mesura s’estengui a totes les causes que resten pendents.

El Suprem ha aplicat, per primera vegada, la llei d’amnistia a vuit persones acusades per desobediència o desordres públics, entre les quals l’expresident del parlament Roger Torrent, per actes relacionats amb el procés o amb protestes vinculades a la sentència que va condemnar els responsables del referèndum.

ERC, en un comunicat, ha manifestat satisfacció per l’aplicació de l’amnistia a la causa que afectava la mesa del parlament, que, segons assenyalen, “era un disbarat des del principi”. Els republicans afegeixen: “També celebrem l’amnistia del conjunt de vuit independentistes que ha resolt avui la sala del tribunal. Sempre hem defensat que calia poder abordar els debats i garantir els drets polítics dels diputats i diputades sense patir represàlies.”

En un missatge a la xarxa X, el president d’ERC, Oriol Junqueras, ha qualificat d’una “bona notícia” la decisió del Suprem: “El Suprem comença, per fi, a aplicar la llei d’amnistia. Ara cal aplicar-la a totes les causes pendents, restaurar tots els drets polítics i permetre el retorn dels exiliats. La repressió ha de deixar pas definitivament a la política.”

Recomanem

Fer-me'n subscriptor