El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Montferrer i Castellbò.-Els vols comercials organitzats per Viatges Regina a l’Aeroport d’Andorra – La Seu d’Urgell han assolit una mitjana d’ocupació del 57,58%, segons dades facilitades per l’empresa alturgellenca. Durant les quatre setmanes que s’han dut a terme el volum de passatgers total ha estat de 258, dels quals gairebé la meitat els han utilitzat per anar a Palma de Mallorca. Mentre, la ruta de Madrid ha comptat amb 96 viatgers i la de Marsella, que només es va operar la primera setmana des de la infraestructura pirinenca, 29. La companyia Twin Jet, adherida a Air France, va ser l’encarregada de dur a terme els enlairaments i aterratges el primer cap de setmana però després de detectar-se diversos problemes, l’agència de viatges va decidir, de mutu acord amb la firma francesa, rescindir el contracte. El relleu el va agafar l’andorrana TSA, que des d’aleshores i fins aquest diumenge ha fet dues rotacions a Palma de Mallorca i una a Madrid, ja que el seu avió disposa de vuit places.

Els vols, operats en divendres i diumenges del 9 de març a l’1 d’abril, han superat la trentena de viatgers tant el 16 com el 23 de març, així com el dia de l’estrena, en què va viatjar un grup de touroperadors i periodistes francesos per conèixer l’oferta turística de la Seu d’Urgell. Tots ells van tornar a la seva destinació per carretera, ja que l’avió que havia d’aterrar a l’aeroport pirinenc des de Madrid es va desviar a Girona per mala visibilitat. Aquell mateix diumenge, algunes de les rutes també s’hi van veure afectades per aquest motiu però, a partir del següent cap de setmana i amb TSA com a operadora, tots els enlairaments i aterratges s’han pogut fer sense incidents.Des de Viatges Regina es mostren satisfets amb el volum d’ocupació assolit ja que pràcticament s’aproxima al seu objectiu, que era del 60%. Un cop acabada la prova pilot, que ha durat quatre setmanes, l’empresa alturgellenca no preveu repetir-la, almenys, fins que l’aeroport estigui dotat amb el sistema d’aterratge instrumental amb GPS. Per tal d’obtenir-lo, cal rebre la certificació per part d’AESA i Enaire.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.