ACN Barcelona.-Els sindicats del taxi ‘Élite’ i ‘Stac’ no preveuen mobilitzacions a curt termini en contra de la posada en marxa aquest dimarts a la ciutat de Barcelona del servei ‘UberX’ de vehicles de lloguer amb conductors professionals, segons han assegurat a l’ACN. Els dos sindicats coincideixen que ara per ara ”és massa aviat” per pensar en convocar mobilitzacions i el que cal és ”vigilar” i estar a ”l’expectativa” que aquests vehicles compleixin amb la normativa vigent que, entre d’altres limitacions, els impedeix agafar passatgers pel carrer sense una contractació prèvia. El sindicat ‘Élite’ també recorda que el passat desembre el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) va sentenciar que Uber era una empresa de transport com qualsevol altre i per tant tenia les mateixes obligacions fiscals i laborals que qualsevol altra companyia que es dedica al servei públic de transport de persones.

Ivan Sesma, del sindicat ‘Élite’ ha assegurat que aquest mateix dimarts els advocats del sindicat s’han posat a ”vigilar” l’actuació de la nova plataforma ‘UberX’ en la capital catalana per observar de prop la seva actuació i el compliment de la normativa de transports de viatgers.Uber X és un servei de mobilitat urbana que s’ha posat en marxa aquest dimarts a la capital catalana que connecta a usuaris amb conductors professionals. A més del compliment de la normativa vigent a l’àrea metropolitana de Barcelona, que impedeix en aquestes conductors professionals recollir passatge pel carrer sense que hagi estat contractat prèviament, el sindicat ‘Élite’ també vigilarà el compliment de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) del passat mes de desembre. En aquesta sentència, que ‘Élite’ coneix com la ‘sentència de Luxemburg’, el TJUE considerava que la plataforma Uber era una empresa de transport com qualsevol altre i per tant tenia les mateixes obligacions fiscals i laborals. Carles Fernández, secretari general de la unió intercomarcal de Barcelona del Sindicat del Taxi (stac), considera que ”és massa aviat per plantejar-se des del sector del taxi mobilitzacions” en contra de la posada en marxa d’aquesta nova plataforma d”UBerX’. Fernández considera que ara toca vigilar el compliment de la normativa per part de la plataforma Uber i observar que no actuen trencant les limitacions que tenen imposades en el seu servei com és per exemple no agafar un servei al carrer sense haver estar contractat prèviament, ni situar-se en zones d’alta densitat de servei a l’espera d’un passatge sense disposar d’una fulla de ruta assignada. El representant del sindicat ‘Stac’ també recorda que aquest mes d’abril, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) té previst aprovar el reglament de funcionament dels vehicles de lloguer amb conductors professionals on es concreten aquestes limitacions en el servei.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]