08.07.2026 - 01:15
|
Actualització: 08.07.2026 - 07:34
El comandament central de l’exèrcit dels Estats Units (CENTCOM) ha anunciat avui que ha començat una sèrie d’atacs “forts” contra l’Iran. Segons ells, volen imposar un alt cost per haver atacat i posat en perill vaixells comercials tripulats per civils innocents en una via marítima internacional.
A l’Iran, diversos mitjans oficials han informat d’explosions i columnes de fum a la ciutat de Bandar Abbas, l’illa de Qeshm i la localitat de Sirik, totes tres a la província de Hormozgan, al sud del país.
Pel que fa a la primera, la capital de la província, el director dels ports de Shahid Bahonar i Hormozgan Est ha assegurat que “el fum negre darrere el mercat de peix de Bandar Abbas es deu a l’impacte de projectils enemics al moll pesquer de la ciutat, que han causat un incendi en diverses barques”, segons l’ha citat la radiotelevisió oficial de l’Iran, IRIB.
Malgrat que aquestes informacions apunten a infrastructures civils, com el moll pesquer o una aldea de Qeshm, les autoritats provincials de Hormozgan han explicat a l’agència semioficial Fars que fins ara no han rebut “cap notícia que hi hagi hagut ciutadans o civils ferits en els atacs d’aquesta nit de l’enemic nord-americà”.
La tensió entorn de l’Iran ha crescut encara més arran de l’atac d’aquest dimarts contra el vaixell catarià Al Rekayyat mentre travessava prop de l’estret d’Ormuz. Catar ha atribuït l’incident a Teheran i ha remarcat que és “un atac inacceptable contra la seguretat de la navegació marítima internacional, la seguretat del subministrament energètic mundial i una greu i manifesta violació del Dret Internacional”.