06.07.2026 - 17:50
|
Actualització: 06.07.2026 - 20:32
Protecció Civil ha enviat un nou Es-Alert que obliga a confinar nous municipis de l’Anoia arran de l’incendi que crema sense control entre Carme i la Pobla de Claramunt. Ara s’ha decretat el confinament al sud d’Igualada, la Pobla de Claramunt, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Castellolí. El confinament afecta unes 33.000 persones.
Videos des de la zona del Xaró de La Pobla de Claramunt de les tasques d'extinció de l'incendi a l'Anoia #IFAnoia
Es manté el confinament d'unes 33.000 persones per aquest incendi#INFOCAT pic.twitter.com/r200x8CzjC
— Protecció civil (@emergenciescat) July 6, 2026
Abans, Protecció Civil havia obligat a confinar la població del sud-oest de la Pobla de Claramunt, la urbanització de les Garrigues, la Torre de Claramunt i l’oest del nucli de Capellades.
En l’incendi, detectat a les 16.27, de moment hi ha vint-i-tres vehicles terrestres i tres helicòpters. Hi treballen uns 100 bombers, s’hi han cremat unes 225 hectàrees, segons dades provisionals d’Agents Rurals. Del total afectat: el 70% correspon a terreny forestal, el 25% agrícola i el 5% sòl urbà.
L’objectiu és evitar que entri al Bruc. El foc ha començat en una zona agrícola, però ha afectat superfície forestal. Preocupa perquè té una capacitat de generar piroconversió, tal com va passar a les Gavarres, segons que ha explicat la consellera de l’Interior, Núria Parlon.
ACTUALITZACIÓ 20 dotacions terrestres i 2 aèries. Han ordenat el confinament de les següents poblacions: la zona oest de La Pobla i Capellades. I també les urbanitzacions de les Garrigues, La Torra de Claramunt i Claramunt.
Preocupa la simultaniejat d’incendis els país. pic.twitter.com/EtbEu9B2nJ— Ràdio Igualada • 103.2 (@RadioIgualada) July 6, 2026
⚠️ L'#incendi de l'Anoia està cremant a la zona forestal del Turó d'Aromir i Els Esgavellats, a tocar de Can Bernades (terme entre Carme i La Pobla de Claramunt). Des de casa es veu amb molta intensitat. Molta precaució! 🧑🚒🔥 #IFAnoia #Bombers pic.twitter.com/FawIYvHxBM
— Karlus (@hypertrofia) July 6, 2026
El servei de trens de les línies R6 i R60 funciona entre les estacions de Pl. Espanya i la Pobla de Claramunt, però està interromput entre les estacions de La Pobla i Igualada.