El Women4Tech reclama més compromís i esforç a la indústria tecnològica per a eliminar la bretxa de gènere al sector

  • Les ponents a la jornada constaten que les estadístiques no milloren significativament i les dones segueixen sent minoria, també entre els assistents al MWC

VilaWeb
ACN
01.03.2018 - 15:04
Actualització: 01.03.2018 - 16:02

‘Necessitem més dones en el sector de la tecnologia’: És el missatge comú que han repetit la majoria de ponents del Women4Tech, jornada de conferències organitzada en el marc del Mobile World Congress (MWC). Directives d’empreses tecnològiques com Facebook, Qualcomm, Telefónica, EY o la GSMA, han reclamat més compromís i esforç a la indústria tecnològica per a eliminar la bretxa de gènere al sector. ‘Ens falten referents de dones que treballen en el sector tecnològic’, ha dit la cap d’estratègia de la GSMA, Laxmi Akkaraju, que també ha apuntat que calen més referents d’homes que adopten el rol que tradicionalment s’associa al gènere femení i opten per ‘quedar-se a casa a cuidar dels nens’.

‘Tenim un problema d’imatge’, ha coincidit la cap d’operacions de Telstra, Robyn Denholm. Les ponents a la jornada han constatat que les estadístiques no milloren substancialment i les dones segueixen sent minoria al sector -sense especificar dades concretes extrapolables al conjunt de la indústria-. En aquest sentit, la directora d’estratègia global d’EY en indústria del futur, Caroline Das-Monfrais, ha lamentat que sigui tan ‘visible’ que hi ha molts més homes que dones entre els assistents al MWC.

A diferència del conjunt de la fira de telefonia mòbil -que el 2016 només va rebre un 21% de visitants dones-, el públic del Women4Tech era majoritàriament femení i l’auditori no ha estat ple en cap de les conferències. ‘És un problema que hem de treballar entre tots, tant dones com homes’, han defensat. La cap financera de Telefónica, Laura Abasolo, ha demanat que es treballi des de ‘l’optimisme’ i ha afirmat que ‘no s’ha fet prou encara’.

Tot i això, ha defensat que a la seva companyia hi ha ‘igualtat salarial’ entre homes i dones que tenen el mateix càrrec però ha reconegut que existeix bretxa salarial en conjunt perquè hi ha menys dones en càrrecs directius. ‘Cal més compromís dels càrrecs directius de les companyies’, ha reflexionat la vicepresidenta de l’àrea de polítiques públiques de Verizon, Kathy Grillo.

Tot i això, la majoria de ponents han assegurat que, en les seves organitzacions, la ràtio entre homes i dones en càrrecs directius és força paritària i han destacat l’esforç que ja s’està fent. Denholm ha explicat que una estratègia aplicada per Telstra és incentivar l’aplicació d’una política de quotes de 50% de cada sexe. D’altra banda, Akkaraju ha parlat de la possibilitat d’incentius fiscals per les companyies paritàries. Les conferenciants han posat èmfasi en la necessitat de millorar l’educació en tecnologia i la mentoria de les estudiants perquè vegin que desenvolupar una carrera en la indústria tecnològica és possible.

Das-Monfrais ha afirmat que també és important que aquest acompanyament se segueixi fent un cop són dins del sector: ‘Cal atreure les dones al sector però també mantenir-les’ i animar-les a progressar professionalment. ‘No és difícil trobar dones qualificades en el nostre camp’, ha argumentat la vicepresidenta d’afers governamentals de Qualcomm, Julie Welch. Les conferències s’han dividit en blocs: Women Empowering Technology (que s’ha fixat en la igualtat de gènere i el desenvolupament professional de les dones), Women Encouraging Technology (basat en l’educació de les dones), Women Transforming Technology (centrat en la comunicació i el món de la dona), i Women Innovating in Technology (que ha examinat les dones com a emprenedores i innovadores). A banda, també s’han pronunciat intervencions com la de la representant de Facebook, Asha Sharma, que ha insistit a garantir que les dones tenen el mateix accés a internet que els homes en entorns desfavorables.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any