ACN Barcelona.-El Teatre Tantarantana “s’atreveix” amb dos espectacles basats en textos clàssics, ‘Atlàntida 92 (un espectacle que fa aigües)’, inspirada en el poema èpic ‘L’Atlàntida’ de Jacint Verdaguer, i ‘Orationibus #SR’, una performance lírica a partir d”Oracions’ de Santiago Rusiñol. La primera, de Cia El Martell, es podrà veure del 23 d’abril al 12 de maig, i té com a punt de partida la final de la Copa d’Europa del Barça a Wembley el 1992. Any que coincideix amb l’emotivitat dels Jocs Olímpics, elements que es combinen amb una ‘Atlàntida’ de Verdaguer adaptada al teatre. Tot, per reflexionar sobre els conflictes territorials. “En moments històrics com el d’avui dia, en realitat no és una disputa pel territori, sinó pel que aquell territori significa”, ha dit aquest dijous la directora de l’obra, Laia Alsina, en un una conferència telemàtica.

El Tantarantana convida a “reviure” la final contra la Sampdoria com a punt de partida de la nova proposta de la companyia resident al teatre, Cia El Martell. Acostumats al teatre físic i coreogràfic, es tracta d’un dels seus espectacles “més arriscats”, en haver afrontat el “repte majúscul” de portar al teatre el poema èpic de Verdaguer. “Hi havia molt de prejudici per part meva. Em vaig enamorar profundament del text”, ha assegurat Alsina.Revisitant la Barcelona del 92 i aprofitant la lluita pel territori que apareix en el text de Verdaguer, l’obra proposa parlar dels nostres dies i “quin és el relat que està en joc”. L’espectacle “viatja” a través de diferents gèneres teatrals, combinant la tragèdia, la comèdia o el drama, de la mà dels actors Sergi Gibert, Cristina Arenas i Josep Sobrevals. “A partir de les veus silenciades el 92 ens preguntem si aquestes veus canvien i qui és avui el silenciat”, explica Arenas. Al seu parer, l’obra té un gran component polític, segell de la companyia.De Verdaguer a RusiñolL’altra proposta del Tantarantana és ‘Orationibus #SR’ de la companyia Centaure Productions, dirigida per Albert Arribas, del 25 d’abril al 5 de maig. Es tracta de la segona part de la pentalogia del director sobre Santiago Rusiñol, una performance musical lírica a partir del llibre ‘Oracions’ de l’autor clàssic, interpretada per Griselda Ramon. Ha passat per la Sala Hiroshima i el MNAC.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb