Finalment, el 13 de gener entrarà en funcionament el nou servei Euromed, que connectarà el País Valencià directament amb Figueres en un trajecte tres quarts d’hora més ràpid que l’actual. Els trens circularan per una via d’amplada variable, a una velocitat màxima de 250 km/h.

Entre Barcelona i el Camp de Tarragona aniran per la nova variant de Vandellòs, seixanta-quatre quilòmetres pensats per a la gran velocitat. Aquest canvi és el factor principal que escurça la durada del trajecte.

Els dies 11 i 12 de gener es tallarà la circulació perquè es faran les darreres obres a la variant de Vandellòs, i s’oferirà als usuaris un pla alternatiu per carretera.

Enllaç directe entre Alacant i Figueres

D’ara endavant, hi haurà sis trens Euromed entre València i Figueres, quatre en sentit sud i dos en sentit nord. Des d’Alacant, n’hi haurà quatre que enllaçaran directament amb Figueres, sense necessitat de fer transbord a Barcelona.

Entre Alacant i Barcelona, el nou servei d’Euromed farà el recorregut en 4 hores i 20 minuts, amb un escurçament que oscil·la entre 40 i 33 minuts respecte del millor temps actual. De València a Barcelona, la duració serà de 2 hores i 35 minuts, amb una reducció entre 45 i 36 minuts. I de Castelló a Barcelona, una hora i 55 minuts, entre 45 i 23 minuts menys que ara.

Quant al preu, Renfe ha aprovat un augment de l’1,1% sobre la tarifa base del TGV, Euromed i Llarga Distància. Per una altra banda, en el nou recorregut s’elimina definitivament la parada a l’estació de l’Aldea, a les Terres de l’Ebre, mesura compensada amb un tren de gran velocitat entre Tortosa i Barcelona, dependent de la Generalitat, que farà un viatge al matí fins a Barcelona i un de tornada al vespre.

Històries del ‘puto’ Euromed | Mail obert de Gemma Pasqual

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.