El nou diari ‘Jornada’ es presenta com un mitjà “de base cooperativa” amb redaccions arreu dels Països Catalans

  • Tindrà versió en paper i digital i confia en assolir entre 8.000 i 10.000 subscriptors per arrencar la pròxima tardor

VilaWeb
Redacció
24.05.2017 - 15:24
Actualització: 24.05.2017 - 16:16

ACN València .-València ha estat l’escenari de la primera de les rodes de premsa de presentació del nou diari generalista ‘Jornada’, que preveu néixer a la tardor com un mitjà sorgit des dels moviments de base popular i cooperatius, amb redaccions arreu dels Països Catalans i distribució a tots els territoris de parla catalana. Així ho ha donat a conèixer la seva directora, Laia Altarriba, que ha esbossat les principals característiques d’un nou mitjà, digital i en paper, que preveu iniciar la seva distribució a la tardor. ‘Jornada’ es distribuirà de dimarts a diumenge amb una edició en paper de 24 pàgines entre setmana, 32 els dissabtes i 40 els diumenges. El tiratge inicial serà de 15.000 exemplars. Disposarà d’un equip inicial de 28 persones i redaccions a València, Palma i Barcelona.

L’actualitat serà la protagonista entre setmana mentre que la informació del cap de setmana anirà destinada als reportatges en profunditat, entrevistes a fons, anàlisi i debats. Segons que ha explicat la seva directora, ‘Jornada’ serà un mitjà generalista que informarà sobre els principals temes d’actualitat del país i internacionals, en els àmbits de la política, la societat, l’economia i la cultura. En relació amb la variant dialectal, cada periodista escriurà en el català estàndard del seu territori. Els promotors han xifrat la viabilitat del projecte en assolir entre 8.000 i 10.000 subscriptors, per pal•liar la davallada de vendes del paper als quioscos. En paral•lel, han iniciat una campanya pública per aconseguir augmentar els socis, partint de les 150 persones que actualment han fet una aportació inicial, que suma 100.000 euros, i amb l’objectiu d’arribar a uns 300.000 euros. A banda d’aquestes dues fonts de finançament, ‘Jornada’ també tindrà publicitat però estableix un codi ètic d’anunciants. “D’una banda som conscients que només amb publicitats de cooperatives no arribem però no volem ni empreses de l’Ibex35 ni els bancs, perquè es netegen la cara amb publicitat i, a més, a molts dels nostres socis no els agradarà”, ha explicat la directora. El pla de viabilitat no preveu de manera inicial l’ingrés per subvencions de les institucions públiques però optarà a elles i les destinarà a dossiers i edicions especials si finalment són concedides, ha explicat Altarriba. Altarriba ha dit que tant la viabilitat com la duració en el temps del projecte s’aconseguirà si el diari satisfà les expectatives “sense caure en el sensacionalisme i parlant de la vida de les persones”. Així mateix, ha afegit que cal “generar complicitats” amb moviments populars i cooperatius. El nou mitjà no permetrà que els partits es facin socis i debat si permet que els sindicats puguin fer-se socis. “No venim a ser un diari d’una tendència concreta de l’esquerra o de com hem de construir els Països Catalans” ha dit la directora de ‘Jornada’, que ha apostat per fer un diari “que sumi totes les persones que pensin que aquest sistema en què vivim és un drama per la vida de moltíssima gent. Però no volem ser un diari pessimista, hi ha moltes maneres de canviar aquest món”. Durant la presentació ha estat acompanyada pels periodistes David Segarra i Amàlia Garrigós així com per la professora de la Universitat de València Mònica Parreño. Tots tres han participat en el llibret de presentació ‘Un nou color a la paleta’, un recull de 21 reflexions sobre el panorama periodístic actual arreu dels Països Catalans. Les presentacions del projecte continuen aquest dijous a Barcelona i divendres a Palma de Mallorca.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any