ACN Barcelona.-El grup IAG està a punt de tancar la compra de 200 models a la nord-americana Boeing 737-8 i 737-10 que destinaria als trajectes que opera Vueling i Level, a més de British Airways des de l’aeroport de Gatwick de Londres. L’operació està subjecte a un acord formal entre les dues parts. Els primers avions es començarien a entregar a partir del 2023 i fins el 2027 i estarien equipats amb motors CFM Leap. Segons IAG, el preu de cada unitat és de 117 milions de dòlars per al model Boeing 737-8 i de 131 milions per al Boeing 737-10, tot i que el grup espera obtenir descomptes. Fonts d’IAG, però, no han volgut especificar quantes unitats compraria de cada model. Paral·lelament, IAG ha concretat la compra de vuit aparells Airbus A321XLR per a Iberia i sis per a Aer Lingus, més 14 opcions. En aquest cas, les primeres entregues estan programades per al 2023.

El conseller delegat d’IAG, Wille Walsh, ha expressat la seva satisfacció després d’oficialitzar la carta d’intenció del grup amb Boeing. “Tenim plena confiança amb Boeing i esperem que l’avió retorni exitosament a operar els seus serveis en els pròxims mesos després d’haver rebut l’aprovació per part dels reguladors”, ha comentat.Pel que fa l’operació amb Airbus, l’A321XLR es destinarà a ampliar les flotes de llarg radi tant d’Aer Lingus com d’Iberia. Cada avió estarà equipat amb cabines de classe Turista i Business incloent seients completament reclinables. També comptaran amb el mateix entreteniment a bord, connectivitat i il·luminació ambiental que els avions de llarg radi de darrera generació. Les primeres entregues estan previstes per al 2023.Amb aquests models, Iberia podrà fer vols transatlàntics i incrementar les freqüències en mercats clau, mentre que Air Lingus permetrà oferir trajectes més enllà de la costa est dels Estats Units i Canadà. La companyia ja té en arrendament vuit models A321neo LR amb la primera entrega programada per aquest estiu.Segons el CEO d’IAG, aquestes operacions enfortiran els ‘hubs’ de Madrid i Dublín, ja que podran oferir noves rutes transatlàntiques i una “flexibilitat addicional als passatgers que viatgen en connexió”. “Aquests avions també proveiran més eficiències en costos i beneficis mediambientals”, ha detallat.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb