ACN Reus.-El festival ‘Breus’ de Reus ha clos aquest dissabte a la nit la primera edició després de projectar una quarantena de curtmetratges d’arreu d’Europa i d’àmbit català, entre els quals destaca ‘L’última verge’, producció premiada amb el Gaudí a millor curtmetratge. Els organitzadors calculen que hi han assistit uns 2.000 espectadors durant els tres dies de certamen i valoren positivament la rebuda del públic. Segons el director artístic, Sergi Prat, el ‘Breus’, que ha pres el relleu a l’antic Festival Europeu de Curtmetratges (FEC), ha nascut amb la intenció de “quedar-se” i amb l’objectiu que la capital del Baix Camp “respiri i visqui” el cinema europeu.

El Teatre Bartrina ha acollit aquesta nit l’acte de cloenda del festival ‘Breus’ que ha tancat amb les projeccions britàniques, ‘Silent child’ (2017), de Chris Overton, i ‘Fish story’ (2018), de Charlie Lyne. En la cloenda també s’han projectat els curts guanyadors del CreaBreus, el concurs per a cineastes amateurs. Els premiats han estat les propostes d’Angoixa’, de David Montserrat, i ‘Mai deixis de volar’, de Júlia Serra i Diego Echevarria.El director artístic ha recordat que el certament té la voluntat de seguir amb la tradició de curtmetratges agafant el relleu del FEC, però amb identitat pròpia. “L’objectiu final és que la gent de Reus pugui gaudir del millor cinema europeu”, ha resumit. Així mateix, també ha qualificat “d’èxit” les activitat complementàries dedicades a famílies i joves, com les projeccions a la ‘caravana Puck’ o les sessions a l’aula de cinema.Per tot plegat, Prat espera que aquesta edició sigui la primera de moltes més i, per això, ha considerat que el festival ha nascut per “quedar-se”. I és que segons el seu parer, la resposta del públic ha estat molt positiva.El festival també ha projectat aquests títols en la categoria ‘Panorama’ ‘Bonobo’ (Suïssa), ‘Visite’ (Holanda), ‘Chuchotage’ (Hongria), ‘100EUR’ (Àustria), ‘I thing I have a crush on you’ (Suècia), ‘La vie sauvage’ (França), ‘Downside up’ (Bèlgica), ‘JÄÄ (ICE)’ (Estònia), The fall of Lenin (Ucraïna), ‘Fótspor’ (Islàndia), ‘Cadaoul de craciun’ (Romania), ‘Morgenmensch’ (Àustria), ‘Smithy & Dickie’ (Irlanda) i ‘Solar walk’ (Dinamarca), a més de les espanyoles ‘Matria’ i ‘Cerdita’. També s’ha vist la projecció d’un altre curt nacional, ‘Tomorrow’, dirigit per Andrew Tarbet, a la secció ‘Panorama.cat’, entre d’altres.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb