Crítiques contra Diana Morant per haver dit que el País Valencià no és la seua “prioritat exclusiva”

  • El president Juanfran Pérez Llorca i dirigents de Compromís qüestionen les declaracions de Morant

VilaWeb
Diana Morant (fotografia d'arxiu).
05.07.2026 - 11:22
Actualització: 05.07.2026 - 17:05

Diana Morant, candidata del PSPV a la presidència de la Generalitat, ha aixecat polseguera en la primera entrevista concedida a un diari valencià, a Levante.

Hi ha malestar a les xarxes per la declaració del titular, que diu: “Jo decidiré quan la meva prioritat exclusiva és la Comunitat Valenciana”. Dirigents polítics i usuaris han interpretat com una admissió que el País Valencià encara no és la seua dedicació principal.

Un dels primers a reaccionar ha estat el president valencià, Juanfran Pérez Llorca, que ha qüestionat les declaracions de Morant: “Encara ha de decidir-ho? Ara no ho és? Potser ja és un poc tard.” El dirigent ha afegit que: “Si encara ha de decidir quan la Comunitat Valenciana serà la seua prioritat, el problema és evident: encara no ho és.”

També hi ha hagut crítiques per part de Compromís. L’ex-diputat de Compromís Josep Nadal ha dit: “No, Diana, qui decideix és Madrid i sempre decideixen que la seua prioritat és Madrid.” El portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia, ha escrit: “Res, doncs, ja decidirà vostè i la resta a esperar…”

Les declaracions han alimentat les crítiques d’uns quants usuaris a les xarxes, que han posat en dubte el compromís de Morant amb la política valenciana mentre continuï exercint responsabilitats al govern espanyol.

A més, el perfil oficial del PSPV a les xarxes socials ha evitat de difondre el fragment concret de l’entrevista que ha aixecat polseguera.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor