05.07.2026 - 11:22
|
Actualització: 05.07.2026 - 17:05
Diana Morant, candidata del PSPV a la presidència de la Generalitat, ha aixecat polseguera en la primera entrevista concedida a un diari valencià, a Levante.
Hi ha malestar a les xarxes per la declaració del titular, que diu: “Jo decidiré quan la meva prioritat exclusiva és la Comunitat Valenciana”. Dirigents polítics i usuaris han interpretat com una admissió que el País Valencià encara no és la seua dedicació principal.
Deixe per ací les declaracions de Diana Morant i que cadascú trega les seues conclusions.https://t.co/cEsPgVIgHw pic.twitter.com/HAvfZTLGcH
— Ramir Calvo i Cubedo (@ramircalvo) July 5, 2026
Un dels primers a reaccionar ha estat el president valencià, Juanfran Pérez Llorca, que ha qüestionat les declaracions de Morant: “Encara ha de decidir-ho? Ara no ho és? Potser ja és un poc tard.” El dirigent ha afegit que: “Si encara ha de decidir quan la Comunitat Valenciana serà la seua prioritat, el problema és evident: encara no ho és.”
🤔 Encara ha de decidir-ho? Ara no ho és? Potser ja és un poc tard.
Si encara ha de decidir quan la Comunitat Valenciana serà la seua prioritat, el problema és evident: encara no ho és. Per a mi sempre ho ha sigut. Em dedique en exclusiva a treballar per a esta terra. Altres no… https://t.co/tYoaDJGrvi
— JuanFran Pérez Llorca (@JFPerezLlorca) July 5, 2026
També hi ha hagut crítiques per part de Compromís. L’ex-diputat de Compromís Josep Nadal ha dit: “No, Diana, qui decideix és Madrid i sempre decideixen que la seua prioritat és Madrid.” El portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia, ha escrit: “Res, doncs, ja decidirà vostè i la resta a esperar…”
No Diana, qui decideix és Madrid i sempre decideixen que la seua prioritat és Madrid. https://t.co/i7OiqNZbZn
— Josep Nadal (@JRNadal) July 5, 2026
Res, doncs ja decidirà vostè i la resta a esperar… 🤦🏻 https://t.co/hpjxexk41t
— Ignasi Garcia (@IgnasiGarcia1) July 5, 2026
Les declaracions han alimentat les crítiques d’uns quants usuaris a les xarxes, que han posat en dubte el compromís de Morant amb la política valenciana mentre continuï exercint responsabilitats al govern espanyol.
No me canso de decirlo, Diana Morant se va a presentar por el PSPV y nos cuenta que decidirá cuando los valencianos somos su prioridad, de momento no lo somos.
Que desastre, de verdad, que desastre. pic.twitter.com/07F1iTgJoC— José Vico 🔻🇵🇸🇿🇦 (@josevico4) July 5, 2026
Concedeixes la primera entrevista com a candidata a la Generalitat a un diari valencià.
El titular: no penses centrar-te en els valencians fins que ho consideres oportú.
Conclusió: creus que és més important ser ministra que presidir la Generalitat.
Un pla sense fissures. pic.twitter.com/0vFTRZjTM4
— Víctor Maceda (@VictorMaceda) July 4, 2026
A més, el perfil oficial del PSPV a les xarxes socials ha evitat de difondre el fragment concret de l’entrevista que ha aixecat polseguera.
Acabar con la privatización de la sanidad, atender a los docentes y dar soluciones al problema de la vivienda.
🎯❤️ Con @DianaMorantR, los servicios públicos volverán a ser la prioridad.
Entrevista en @levante_emv ⬇️https://t.co/lvMctzadcT
— PSPV-PSOE (@SocialistesVal) July 5, 2026