Tres dels científics que signaven el polèmic article publicat a la revista The Lancet contra l’ús de la hidroxicloroquina per a tractar malalts de covid-19 s’han retractat del text. Recordem que ahir The Guardian destapà que el banc de dades que van fer servir té un origen molt dubtós. A partir d’aquest article, l’OMS i diversos governs van decidir d’aturar tots els estudis clínics sobre la hidroxicloroquina. El diari britànic ha publicat avui que els tres autors se n’havien desdit.

De fet, The Lancet ha retirat l’article a petició del professor Mandeep Mehra, de l’hospital Brigham and Women de Boston, l’autor principal del text, per la falta d’exactitud de les dades que van fer servir per a escriure’l. Per una altra banda, l’editor de The Lancet, Richard Horton, ha lamentat la mala praxi dels autors de l’article.

The Lancet, al centre d’un gran escàndol científic que esquitxa l’OMS per la mala gestió de la pandèmia

Els autors asseguren que l’empresa nord-americana Surgisphere no els va facilitar totes les dades per a fer una revisió independent posterior i ara posen en dubte la veracitat de les dades. L’OMS ha reprès els assaigs clínics amb hidroxicloroquina aquesta setmana.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.