Un jutjat de Girona condemna la Generalitat a indemnitzar un mosso per haver-lo posat en risc davant la covid-19
L'agent, que pateix asma i insuficiència renal, es va veure obligat a patrullar els primers dies de l'estat d'alarma

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Un jutjat de Girona ha condemnat la Generalitat a indemnitzar amb 2.000 euros un agent dels Mossos per haver-lo posat en risc davant la covid-19. L’agent, que treballa a la divisió de Trànsit, pateix asma i insuficiència renal crònica.
Tot i que quan va començar l’estat d’alarma el policia va sol·licitar no anar a treballar perquè era de risc, això no se li va permetre fins a finals de març. A més, va arribar a rebre un informe de l’hospital d’Olot on se li deia que treballés “amb guants” i que, si el metges que tenen patologies com la seva es quedessin a casa, “ningú atendria els malalts”.
El jutjat condemna la Generalitat per no actuar “amb més celeritat” i conclou que va vulnerar el dret fonamental a la salvaguarda de la integritat física i moral.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits