El secretariat nacional de l’ANC s’ha reafirmat en la vigència del mandat de l’1-O i en la via unilateral com a mitjà per a assolir la independència. Amb un comunicat contundent, l’entitat desautoritza les paraules d’Oriol Junqueras, que ha descartat la via unilateral per tirar endavant el procés, i de Jordi Sánchez, que ha dit que el referèndum era una eina per a forçar la negociació amb l’estat espanyol.

L’ANC ha recordat que Catalunya va exercir el dret d’autodeterminació l’1 d’octubre de 2017, quan es va aconseguir “una victòria èpica i radicalment democràtica contra l’estat”. Així mateix, assenyala que la mateixa llei del referèndum obligava a declarar la independència en cas d’imposar-se el ‘sí’.

“L’experiència ens demostra que les vies de la negociació amb l’estat són vies abocades al fracàs, com es va demostrar quan es va suspendre la declaració d’independència el 10 d’octubre de 2017, apel·lant al diàleg amb l’estat, i aquest va activar l’article 155 i va empresonar els presidents de l’Assemblea i Òmnium”, continua.

Per una altra banda, l’ANC assegura que renunciar a la unilateralitat per exercir el dret d’autodeterminació en el marc de l’estat espanyol és renunciar a la independència. “Som conscients que el front institucional que ha liderat l’agenda política del moviment aquests darrers anys és incapaç de trobar un consens estratègic que ens porti a avançar amb claredat cap a la independència”, afegeix.

Per això, l’entitat s’ofereix com a catalitzador del moviment popular perquè es recuperi “l’agenda de l’alliberament nacional i es prepari un nou moment de desbordament unilateral que culmini el procés d’autodeterminació amb una declaració d’independència efectiva”.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.