Com s’ha d’actuar en un cas d’agressió lingüística?

  • L'Assemblea Sobiranista de Mallorca difon un protocol d'actuació arran dels casos reiterats de discriminació i d'agressió lingüística

VilaWeb
Redacció
31.07.2020 - 08:50
Actualització: 31.07.2020 - 12:18

L’Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) ha elaborat un protocol d’actuació per a fer front a les agressions i a les discriminacions lingüístiques en establiments i en el tracte amb l’administració. En aquest sentit, el protocol recomana d’actuar amb calma i demanar de ser atesos per una altra persona, si la primera es nega a fer-ho en català. L’ASM recorda que parlar en català és un dret recollit a l’estatut de les Illes.

‘Si es neguen al punt anterior, demana pel responsable de l’establiment o del servei públic i explica-li què passa, continua el document, que recomana de recordar al responsable els drets lingüístics dels ciutadans. Ara bé, si continua la negativa a atendre en català, l’ASM indica que, si és l’administració, cal demanar al funcionari que s’identifiqui i, si és un local, exigir el llibre de reclamacions i abandonar l’espai sense consumir.

Finalment, l’entitat demana d’explicar els fets a la Direcció de Política Lingüística i fer-ho arribar a la mateixa ASM, que es compromet a transmetre l’agressió lingüística als mitjans i altres entitats de defensa del català.

Consulteu el protocol ací:

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any