09.09.2026 - 19:11
Collserola romandrà tancada “almenys tres mesos més” arran del brot de pesta porcina africana (PPA). Ho ha dit el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, en declaracions a 3Cat. “El país s’hi juga molt i encara no hem acabat. No podem donar el missatge que la crisi s’ha acabat i que ja es pot accedir al medi natural”, ha dit.
Ordeig ha justificat la restricció fins gairebé a final d’any per la seguretat de les persones, per evitar la propagació del virus i per no espantar els animals. També ha explicat que encara hi ha uns dos-cents senglars a la zona infectada i que cal fer-hi un “buidatge sanitari”.
Les declaracions arriben després que la setmana passada es confirmessin cinc nous positius de PPA, després de dues setmanes sense detectar-ne cap.
Aquest dimecres, el batlle de Sant Cugat del Vallès, Josep Maria Vallès, ha tornat a demanar a la Generalitat que habiliti “espais segurs” a Collserola perquè la ciutadania en pugui fer ús.