Climent fixa com a objectiu per a 2030 que el 25% dels vehicles de la Comunitat Valenciana siguen elèctrics

  • El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha subratllat en la presentació del Pla del Vehicle Elèctric i Desplegament de la Infraestructura de Recarrega de la Comunitat Valenciana que el seu objectiu és aconseguir que en 2030 el 25% dels vehicles del territori siguen elèctrics.

VilaWeb
Redacció
21.09.2017 - 18:24

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha subratllat en la presentació del Pla del Vehicle Elèctric i Desplegament de la Infraestructura de Recarrega de la Comunitat Valenciana que el seu objectiu és aconseguir que en 2030 el 25% dels vehicles del territori siguen elèctrics.

Segons ha explicat, amb este pla –elaborat per l’IVACE en col·laboració amb l’ITE– es fa un pas més en eixe objectiu “prioritari” de canvi de model energètic, complint a més amb el compromís a adquirit en el seminari de Govern d’Ademús del passat mes de juliol.

El pla contempla tota una bateria de mesures, entre elles un conjunt d’incentius econòmics que la Generalitat, a través de l’Ivace-Energia, posarà a la disposició de les empreses i ciutadans per a fomentar tant l’adquisició de vehicles elèctrics com la implantació d’infraestructura de recarrega.

Per al titular d’Economia “este pla naix de la necessitat d’estimular la demanda dels vehicles elèctrics, desenvolupar una verdadera infraestructura de recarrega i establir una sèrie de mesures d’acompanyament que permeten aconseguir els objectius proposats”.

El transport és el principal consumidor d’energia de la Comunitat Valenciana, el 40% de l’energia final, amb la particularitat que pràcticament tot el seu consum és de derivats del petroli, la qual cosa incrementa notablement les emissions contaminants, ha explicat la Generalitat en un comunicat.

Al costat de l’objectiu d’implantació del vehicle elèctric, situat en 260.000 vehicles en 2030, arreplega també els objectius en matèria de la infraestructura de desplegament de recarrega.

Així, es contempla assolir per a 2030 un total de 270 punts de recàrrega ràpida (30 minuts de temps necessari para la recarrega del 80%) amb dos estacions cada 50 quilòmetres situats en les principals vies de circulació interurbana i àrees perifèriques de les principals ciutats, així com en punts vertebradors i garantistes de la mobilitat, a més de 2.100 punts de recàrrega semi ràpida (entre una i dos hores per a la recarrega del 100%).

Estos últims s’instal·laran en els principals nuclis urbans distribuïts segons factors socioeconòmics, posant l’accent en els centres del sector terciari tractors de mobilitat, com a centres comercials, centres esportius, etc, i punts vertebradors.

La consecució d’estos objectius porta associada una important disminució de les emissions d’efecte hivernacle, que el pla situa en 622.000 tones de CO2.

MESA DE LA MOBILITAT

A més, a través de l’Ivace es crearà la Mesa de la Mobilitat Elèctrica de la Comunitat Valenciana en la qual s’analitzarà l’evolució de la mobilitat elèctrica i, en particular, el grau d’avanç en relació amb els objectius plantejats en este pla. En ella estaran representades administracions, organitzacions empresarials, organitzacions sindicals, associacions de consumidors i usuaris, així com altres actors socials i econòmics rellevants en relació amb la mobilitat elèctrica.

Climent ha posat l’accent que “solament des de la col·laboració i la implicació de tots aconseguirem avançar amb èxit” i ha reclamat al Govern central “una aposta real per la mobilitat elèctrica sense la qual és impossible aconseguir els compromisos plantejats”. Eixa implicació, ha dit, és actualment “clarament insuficient” i ha reivindicat “ajudes suficients per a impulsar la mobilitat elèctrica”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any