L’examen de Matemàtiques II de les proves d’accés a la universitat al País Valencià és objecte d’una campanya en la plataforma change.org que reuneix més de 31.000 signatures per a buscar ‘solucions’ davant la prova ‘més difícil de tots els anys’, segons la qualifiquen. Al seu torn, des de la comissió gestora de les proves defensen que l’examen s’ha fet ‘d’acord amb el currículum’ i el seu nivell de dificultat ‘no és tan superior’ al d’altres cursos, per la qual cosa consideren la reacció desproporcionada.

Ahir, després de realitzar-se en la primera jornada de la selectivitat al País Valencià la prova de Matemàtiques II, un particular va llançar una petició en change.org en la qual sol·licitava: ‘Busquem solucions davant l’examen més difícil de matemàtiques II de selectivitat’. ‘Es tracta de l’examen més difícil de tots els anys. Exigim una solució ja’.

Així mateix, adjunta una fotografia de l’examen i demana que els internautes ‘jutgin per ells mateixos’. En unes hores ha sumat milers d’adhesions.

No obstant això, des de la Comissió Gestora dels Processos d’Accés i Preinscripció han asseverat que la reacció és desproporcionada i ‘per simpatia’, ja que aquest examen no poden haver-lo realitzat més de 10.000 estudiants. De fet, a tot el País Valencià es presenten a aquesta convocatòria de la Selectivitat 20.250 alumnes.

L’any passat, la polèmica ‘va acabar amb les notes’

Recorden, a més, que l’any passat ja es va produir una situació pràcticament igual – queixes per un examen de Matemàtiques que es va difondre en la mateixa plataforma d’internet – i que la polèmica ‘va acabar quan van sortir les notes’. Les mateixes fonts comenten que la persona que va promoure la protesta ‘va treure un deu’ i es va comprovar que les qualificacions van ser semblantss a les d’altres anys.

Així, el secretari d’aquesta comissió gestora, el professor Toni Gil, ha explicat, en declaracions a Europa Press, que els exàmens són proposats per les comissions de les diverses matèries integrades per docents de les cinc universitats públiques valencianes i que, a més, es mantenen una o dues reunions a l’any amb professors de Batxillerat.

Respecte al contingut de l’examen de Matemàtiques II, afirma que, segons els mateixos vocals correctors ‘el nivell de dificultat no és tan superior al de cursos anteriors’ i ‘no és l’examen més difícil de la història’ del País Valencià. Sí que és cert, apunta, que en algunes preguntes es plantegen a l’alumne coses d’una manera que tal volta no és la forma en què li l’han demanat sempre però ‘no rebuscada” i, per descomptat, “sempre dins del currículum’.

Gil atribueix la magnitud del debat ‘als nervis’ normals d’aquestes proves i a l’acció multiplicadora de les xarxes socials. En qualsevol cas, ha recordat que, una vegada es coneguin les notes, hi ha la possibilitat de reclamar i demanar una segona correcció.

Aquest article que llegiu es publica gràcies als quinze mil subscriptors voluntaris, que amb el suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.