Els bombers vigilen els rebrots de l’incendi de la Vall d’Uixó i posen l’atenció en Tales i Eslida

VilaWeb
Fotografia: Andreu Esteban.
02.08.2026 - 14:29
Actualització: 02.08.2026 - 19:51

Un dispositiu integrat per diverses unitats de bombers treballa des de primera hora en l’incendi de la Vall d’Uixó, que es va donar per estabilitzat divendres passat, i posa l’accent en les zones de Tales i Eslida.

Segons que han informat fonts d’Emergències de la Generalitat, hi treballen cinc unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, dues autobombes i diversos efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló: tres brigades rurals d’actuació forestal, dues unitats especials de bombers forestals i tres brigades forestals.

Les autoritats insisteixen en la necessitat d’evitar la circulació per la xarxa de carreteres i vies forestals de la zona afectada que no siga estrictament necessària, per tal de facilitar els treballs d’extinció a la Vall d’Uixó. També demanen que s’eviten especialment les activitats recreatives i de lleure, així com l’ús lúdic de qualsevol bicicleta en els espais afectats per l’incendi.

Una àmplia zona forestal cremada

Amb un perímetre de 89 quilòmetres i un total de 9.568 hectàrees calcinades, els bombers treballen a refrescar l’àmplia zona forestal que ha cremat aquest foc, que ha consumit el 12% del Parc Natural de la Serra d’Espadà.

En les hores recents s’han pogut veure alguns rebrots en forma de columna de fum, que han estat controlats pels efectius d’extinció. El foc va obligar a desallotjar divuit municipis, pedanies i urbanitzacions, tot i que els veïns desallotjats d’Artana i Eslida van poder tornar a casa divendres a la vesprada.

Des d’aleshores, els afectats han començat a netejar les seues parcel·les i terrasses, cobertes de cendra, especialment en les zones més pròximes a les flames, que en molts casos s’han quedat a les portes dels nuclis urbans i, en altres, han arribat a afectar els jardins de cases en urbanitzacions i nuclis disseminats.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor