22.08.2026 - 19:53
|
Actualització: 23.08.2026 - 11:39
Els serveis d’extinció han aconseguit d’estabilitzar l’incendi forestal de Sogorb, declarat dijous arran de la caiguda d’un llamp. La superfície cremada ha estat d’unes 633 hectàrees en un perímetre de 18 quilòmetres.
El batlle de Gàtova, Jesús Salmerón, ha confirmat avui que el miler de veïns desallotjats ja poden tornar a casa. Ara bé, hauran de romandre confinats perquè tot i que el foc està estabilitzat, no està controlat ni extingit. Per això ha demanat als veïns que entrin de manera ordenada al poble i ha demanat que no aparquin els cotxes als carrers del poble ni a les carreteres.
A més, també ha informat que l’aigua de l’aixeta no és apta per al consum humà fins que no es facin les analítiques i aquestes determinin que no hi ha perill.
El Centre de Coordinació d’Emergències finalitza la fase dos del Pla Especial d’Incendis Forestals.
Tota la superfície cremada forma part del parc natural de la serra Calderona. El 62%, unes 395 hectàrees, pertany al terme municipal de Sogorb, i el 38% restant, unes 235 hectàrees, al de Gàtova.
Una tempesta seca va originar el foc
L’incendi va començar dijous arran de la caiguda d’un llamp durant les tempestes que van afectar la zona. Segons l’AEMET, van ser tempestes seques o amb molt poca precipitació: l’estació meteorològica solament va registrar 0,2 litres per metre quadrat. L’impacte de llamp més pròxim a l’origen de l’incendi es va registrar a les 20.06, amb polaritat positiva i una intensitat de 37,6 kA.