15.07.2026 - 15:26
|
Actualització: 15.07.2026 - 15:59
El batle d’Aiguamúrcia (Alt Camp), Òscar Sendra, diu que “no es pararà i s’anirà fins al final” fins a trobar el responsable dels darrers tres incendis que hi ha hagut al terme aquesta última setmana. Avui al matí, els batlles afectats pel foc s’han reunit amb el president del govern, Salvador Illa, i la consellera d’Interior, Núria Parlon. Sendra ha remarcat que el cap de l’executiu els havia traslladat que “qui la fa la paga”. El batlle ha volgut tranquil·litzar els veïns afirmant que “s’han augmentat les vigilàncies” d’ençà del mateix diumenge “per buscar aquesta persona”. D’una altra banda, els batlles han reclamat al govern que es redueixi la burocràcia en la gestió forestal.
Sendra ha comentat que necessitaven més pressupost per a fer front a la gestió forestal. I ha subratllat que calia reduir la burocràcia perquè els ajuntaments puguin actuar. “A vegades estàs set mesos o vuit per a aconseguir tots els permisos”, ha lamentat. Així mateix, ha dit que calia millorar algunes qüestions com ara arranjar les basses d’aigua i la millora els camins. Ni Illa ni Parlon no han volgut fer declaracions als mitjans de comunicació al final de la reunió.
En una setmana s’han produït quatre incendis forestals al voltant d’Aiguamúrcia i Querol. Dimecres passat va ser el primer, que va cremar una vuitantena d’hectàrees: dissabte va ser el segon, amb uns 1.500 metres quadrats cremats, i diumenge hi va haver el de més envergadura. Avui al migdia s’ha calat foc una altra vegada a Querol.
L’incendi que va començar diumenge es va donar per controlat ahir a la tarda i ha cremat 154 hectàrees, majoritàriament forestals. Va afectar Querol (56,84%), Aiguamúrcia (16,95%) i Pontons (26,47%). El foc va obligar a evacuar alguns nuclis disseminats i urbanitzacions de Querol.