ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona vol reduir ”dràsticament” el nombre de bicitaxis que operen a Barcelona. Així ho ha assegurat el primer tinent d’alcade, Jaume Collboni, que ha xifrat en 500 els vehicles que operen amb algun tipus de regulació però amb més de 2.000 els que ho fan sense cal llicència. Per Collboni ”Barcelona no és Bombai” i els carrils bici han de ser per a les bicicletes i les voreres per als vianants. Collboni creu que la presència de tants bicitaxis no respecta aquests criteris ni tampoc el model turístic que es vol per a la capital catalana. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha intensificat els controls i només el juliol, han duplicat, amb 122, la xifra de confiscacions registrada el mes de juny.

Un dels encreuaments entre la plaça Portal de la Pau i el passeig Colom ha estat escenari aquest dimecres d’un dispositiu de control de bicitaxis. Agents de la Guàrdia Urbana aturaven els vehicles per comprovar que tenien llicència, que disposaven d’assegurança i que estaven circulant per una zona permesa. És un dels punts de control que l’Ajuntament de Barcelona ha habilitat per poder fer un control més exhaustiu d’aquest tipus e vehicle de mobilitat personal que ha proliferat ”en excés” a Barcelona els darrers temps, segons ha explicat el tinent d’alcalde, Jaume Collboni. L’objectiu de l’Ajuntament, a través d’aquestes mesures i altres iniciatives que ja han començat a treballar amb els organismes pertinents, és reduir ”dràsticament” la xifra de bicitaxis que circulen cada dia per les zones més turístiques de Barcelona. La xifra màxima que vol el consistori barceloní encara no està clara i tal com ha manifestat la regidora de Mobilitat Rosa Alarcón, s’ha d’acabar d’estudiar. Actualment es calcula que n’hi ha uns 500 que operen amb permisos dins el marc normatiu però fins a 1.500 que no tenen cap tipus de llicència. Collboni i Alarcón coincideixen en defensar que els bicitaxis no tenen cabuda en el ”model Barcelona”, ni turístic ni de ciutat. ”Barcelona no és Bombai” ha dit Collboni, que ha defensat que els carrils bici de la ciutat siguin per als barcelonins, igual que les voreres per als vianants. Collboni creu que actualment, aquest nombre elevat de bicitaxi causen perjudici en ocupar espai públic i en els vianants que utilitzen les voreres, i que en canvi perpetua un model allunyat del de ”qualitat i respectuós” que vol implantar el govern municipal. Per Alarcón, aquesta és una activitat destinada únicament al turisme i per tant, no millora la mobilitat de la ciutadania. Des del mes de gener fins al mes de juny d’enguany, s’han fet 3.767 denúncies a vehicles VMP i cicles de més de dues rodes d’ús comercial per no complir amb els requisits administratius establerts en l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles, del 2017. La majoria de les denúncies (2.844) són per circular sense estar inscrits al registre, 1.075 per estacionar fora dels espais habilitats i 1.062 per circular per la vorera. També s’han fet 2.758 denúncies més relacionades amb l’estacionament d’aquests vehicles. Alarcón també ha explicat que a banda de la via sancionadora, l’Ajuntament està treballat amb la DGT perquè aquest tipus de vehicles s’incloguin al codi de circulació i se superin així, ”els llimbs” que ofereix el marc legal actuall. A banda, també han demanat a la Generalitat que reguli aquesta activitat econòmica.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb