Barcelona torna a rendir-se a l’energia desbordant de Metallica

  • La banda californiana fa rugir un Estadi Olímpic ple a vessar en la segona parada de la gira a la ciutat

VilaWeb
ACN
06.05.2019 - 03:32
Actualització: 06.05.2019 - 09:42

Un any i tres mesos és el temps que ha hagut d’esperar Barcelona per a tornar a vibrar amb un dels grups de ‘thrash metal’ més icònics del món. La banda Metallica ha aterrat aquest diumenge a la nit a l’escenari de l’Estadi Olímpic decidida a desplegar la seva energia desbordant per sobre de les més de 50.000 persones que han rugit amb un espectacle sobri, però molt efectiu. Metallica, que va actuar per últim cop a la ciutat el febrer de l’any passat, ha tornat ara amb la mateixa gira, ‘WorldWired’, i la mateixa excusa, promocionar el seu darrer àlbum, ‘Hardwired… to Self Destruct’ (2016). Amb tot, el plat fort de la nit han estat temes antològics de la banda com ‘Enter Sandman’, ‘One’ o ‘Nothing Else Matters’ i una versió de ‘El muerto vivo’, de Peret.

Passaven més de 15 minuts de les nou de la nit i de l’hora de l’inici del concert quan un fragment del film ‘The Good, the Bad and the Ugly’ (1966), ja tradicional als espectacles de Metallica, ha donat pas al quartet californià al ritme de ‘The Ecstasy of Gold’, de l’italià Ennio Morricone. Durant quasi dues hores i mitja d’espectacle, el grup ‘thrash’ ha repassat a toc de pirotècnia, fum i làsers els temes del seu últim treball, sense oblidar tampoc èxits del ‘Black Album’ (1991), com ‘The Unforgiven’ i ‘Sad but true’, o del cèlebre disc ‘Master of Puppets’ (1986), com el tema que li va donar nom i que ha sonat cap a la fi del concert.

També a la recta final de l’actuació, Robert Trujillo i Kirk Hammett, baix i guitarra en mà, han tornat a sorprendre amb una versió de ‘El muerto vivo’, de Peret, que ja van tocar l’any passat en la seva visita a Barcelona. “No estaba muerto, estaba de parranda”, entonava Trujillo, com si parlés d’una Metallica que aquest diumenge ha demostrat que vol seguir viva i que es resisteix a oxidar-se. La posada en escena de la banda, que ha actuat en un escenari frontal oposat al públic, ha contrastat amb l’experiència de 360 graus que va muntar l’any passat també a l’Estadi Olímpic, on va actuar en una plataforma totalment envoltada pels assistents. En aquesta ocasió, però, el grup de ‘metal’ ha optat per situar-se en un escenari coronat per una mampara formada per cinc pantalles verticals que mostraven de prop els californians, a més de recursos audiovisuals que han acompanyat alguns dels temes.

L’escenari també comptava amb dues plataformes en forma de braços allargats que s’endinsaven en el públic i que han donat molt de joc cap a la meitat de l’espectacle, quan la banda se n’ha desplaçat als extrems —també Lars Ulrich amb la seva bateria— i ha cantat a tocar dels seus seguidors. Malgrat que Metallica s’ha apropiat de l’Estadi Olímpic durant tot el concert, ha estat al tram final de l’espectacle quan ha fet vibrar més les desenes de milers de persones que alçaven els dits al cel fent banyes amb temes com ‘For Whom the Bells Tolls’ o ‘Nothing Else Matters’, que no ha sonat fins al bis.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any