cartell Barcelona té molt poder, de Nacho Padilla, per ajuntament Barcelona
Cartell de Nacho Padilla per a l'Ajuntament de Barcelona. Campanya Barcelona té molt poder. (Foto: Ajuntament Barcelona)

No qüestionar la publicitat, però sí la propaganda. Aquesta és la línia que grups de l’oposició de l’Ajuntament de Barcelona presenten a la batllessa, Ada Colau, en el ple d’avui. Conscients que durant una pandèmia la informació al ciutadà és clau, els grups no qüestionen pas que es facin campanyes informatives, però no entenen que la campanya escollida hagi estat ‘Barcelona té molt poder‘, en comptes d’aprofitar el moment per fer arribar informació útil als ciutadans. En aquest cas, l’Ajuntament de Barcelona s’ha alineat amb l’eslògan del govern de Pedro Sánchez (‘En sortim units’), que tampoc no informa de res, i s’allunya de campanyes informatives com les que han fet diversos governs d’arreu d’Europa, tal com recollia en aquest fil de Twitter l’analista de dades i epidemiòleg Joe Brew: ‘Quedar-se a casa salva vides’, ‘Fes com si tinguessis la covid-19’, ‘Millor dur màscara que no un ventilador’, ‘Ens quedem a casa’, ‘Descansem de vida social’. De fet, al començament de la pandèmia, l’Ajuntament de Barcelona mateix va fer una campanya útil i informativa. Es deia ‘Queda’t a casa’. Ara ha optat per una altra via.

3,2 milions d’euros en comunicació i publicitat
En el ple d’avui, el grup municipal de Junts per Catalunya farà el prec que ‘l’Ajuntament limiti els recursos destinats a campanyes de publicitat i comunicació a informar correctament la ciutadania sobre els drets i deures que van lligats a les fases de desconfinament’. A més a més, per escrit, demanen informació sobre els contractes que s’han signat d’emergència durant la pandèmia. Dels 6,5 milions que s’han gastat durant la pandèmia, 3,2 milions s’han destinat a comunicació i publicitat, com es pot veure en el desglossament fet públic [apartat Ajuntament Barcelona, contractes adjudicats fins el 20 de maig].

Ara es vol saber exactament a quins diaris i mitjans s’han destinat quins anuncis i a quin preu, perquè ara per ara només se sap el nom de les centrals de compra (els intermediaris entre mitjans i anunciants) i el preu total. Per la seva banda, Josep Bou, del PP, demana als serveis jurídics de l’ajuntament que facin un informe per a avaluar els contractes fets durant la pandèmia pel govern d’Ada Colau, inclosos els de la campanya ‘Barcelona té molt poder’, que té aquest vídeo:

Nacho Padilla, de Manuela Carmena a Ada Colau
Ja fa dies, el mateix grup de Junts per Catalunya va demanar per escrit de rebre el contracte del publicista que ha ideat la campanya ‘Barcelona té molt poder’, Nacho Padilla. Segons que informen fonts del grup, encara no l’han rebut, aquest contracte. El consistori sí que ha informat que el 9 de maig Padilla va cobrar uns 18.000 euros per gestionar aquesta campanya, i altres, com la de Sant Jordi. I el 14 de maig, el va contractar com a director creatiu, per 68.000 euros bruts a l’any. Padilla feia aquesta feina per Manuela Carmena, ex-batllessa de Madrid. Junts per Catalunya vol saber quin procés ha seguit l’Ajuntament de Barcelona per contractar l’ex-assessor de Carmena. Aquesta feina, en teoria, ja la feia la cap de comunicació, Àgueda Bañon, que amb el nou fitxatge perd pes en l’organigrama sorgit a mitja pandèmia.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.