L’aerolínia nord-americana United ha anunciat que comprarà quinze avions supersònics a l’empresa Boom. Els aparells s’anomenaran Overture i començaran a oferir servei a partir del 2029. Els últims vols supersònics comercials van ser el 2003, quan Air France i British Airways connectaven París i Londres amb Nova York.

Els motius per la retirada dels Concorde del cel van ser diversos, però sobretot la poca rendibilitat econòmica dels aparells i l’accident del vol 4590 d’Air France, que el 25 de juliol de 2000 es va estavellar poc després d’enlairar-se de l’aeroport de París Charles de Gaulle.

Amb aquests antecedents, l’acord entre United i Boom és reversible si els Overture no compleixen els estàndards actuals de seguretat.

Segons les previsions, els aparells podran volar a més de 1.800 quilòmetres per hora, el doble de ràpid que un avió regular (els Concorde podien volar a gairebé 2.200 km/h). D’aquesta manera, les rutes transatlàntiques, com ara de Londres a Nova York, es podran fer en tres hores i mitja, la meitat del temps que triguen ara.

La intenció de United és ampliar la flota fins a cinquanta avions i utilitzar-los per a connectar més de cinc-centes ciutats, dins i fora dels Estats Units. Així mateix, la companyia assegura que el projecte respectarà la neutralitat de carboni.

 

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.