L’Assemblea Sobiranista de Mallorca manté el recurs contra el nom oficial de l’aeroport de Palma

VilaWeb
01.08.2026 - 17:36
Actualització: 01.08.2026 - 19:51

L’Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) mantindrà el recurs contenciós administratiu contra el Ministeri de Transports espanyol pel nom oficial de l’aeroport de Palma. L’entitat considera que el canvi anunciat pel govern espanyol no respecta la toponímia ni la llengua catalana.

El ministeri preveu de substituir la denominació oficial “Aeropuerto de Palma de Mallorca” per “Aeropuerto de Palma-Mallorca”. Tanmateix, l’ASM considera que el nou nom tampoc no s’adapta a la forma catalana que reclama i, per això, mantindrà el procediment judicial que va presentar el novembre del 2024.

L’Assemblea recorda que el 2017 ja va demanar a Aena que modifiqués el nom de l’aeroport, després de la recuperació de Palma com a topònim oficial de la capital de les Illes.

Aquell mateix any, el Consell de Mallorca va aprovar per unanimitat de demanar que la infrastructura s’anomenés “Aeroport Internacional Ramon Llull Palma-Mallorca”. L’aleshores Ministeri de Foment espanyol va rebutjar la proposta amb l’argument que el canvi costaria 500.000 euros.

El juliol del 2024, l’ASM va presentar una nova reclamació a Aena perquè la denominació oficial respectés la toponímia i la llengua catalana. Aena va respondre que el nom vigent complia la normativa i que la competència per a fixar la denominació oficial dels aeroports corresponia al Ministeri de Transports.

Com que no hi va haver cap resolució que modifiqués el nom de l’aeroport, l’Assemblea va presentar un recurs contenciós administratiu per silenci administratiu.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor