15.08.2026 - 19:54
|
Actualització: 15.08.2026 - 21:24
Intercepten dues noves embarcacions amb 37 migrants a la costa de Mallorca i Formentera, i això fa que ja siguin quatre les embarcacions i 77 les persones migrants arribades a l’arxipèlag durant la jornada d’avui.
Segons la delegació del govern espanyol a les Illes, a les 11.11 la Guàrdia Civil ha trobat nou persones d’origen amazic a la platja de Cala Esmeralda, a Santanyí (Mallorca), on han intervingut la Patrulla de la Companyia de la Guàrdia Civil de Manacor i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC).
Poques hores després, a les 13.44, s’ha fet el rescat d’una embarcació amb 28 persones, totes elles d’origen subsaharià, a vuit milles al sud de Formentera. En aquest cas, han intervingut el Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil i Salvament Marítim.
Aquestes dues embarcacions s’afegeixen a les dues que ja havien estat localitzades de matí a les costes de les Illes amb un total de 40 migrants: una amb 23 persones, trobada a sis milles a l’est de Cabrera, i una altra amb disset a gairebé sis milles (5,94) a l’est de Formentera.
En total, avui han arribat a les Illes 77 migrants a bord de quatre embarcacions. Segons dades del Ministeri de l’Interior espanyol i notificacions de la delegació del govern espanyol recollides per EFE, enguany han arribat a l’arxipèlag 243 embarcacions amb 4.571 migrants en situació irregular.
L’any 2025 arribaren a les Illes 401 embarcacions amb 7.321 persones, la qual cosa representa un augment d’un 24,5% en nombre de migrants i prop d’un 15% més d’embarcacions respecte de 2024.