ACN Berlín.-La gala dels Premis del Cinema Europeu, els anomenats Oscars del vell continent, ha començat aquest dissabte al vespre amb fort regust català, ja que el primer guardó que s’ha atorgat -el de millor curtmetratge- ha estat pel film català ‘Timecode’, dirigit per Juanjo Giménez. La cinta, estrenada l’any 2016, està protagonitzada pels ballarins i coreògrafs Lali Ayguadé i Nicolàs Ricchini, i ja va guanyar la Palma d’Or al millor curtmetratge de Canes, tot i que es va quedar a les portes d’obtenir l’Oscar el passat mes de febrer. Després d’aquet primer guardó, l’Acadèmia Europea de Cinema també ha premiat el so del film ‘Un monstre em ve a veure’, de Juan Antonio Bayona que, en canvi, no ha obtingut el premi del públic. Tampoc ha tingut sort el film ‘Estiu 1993’, que no ha estat escollida com a millor òpera prima del cinema europeu.

La 30a edició dels Premis de Cinema Europeu, que ha tingut lloc aquest dissabte al vespre a Berlín, ha comptat amb forta presència catalana, ja que cinc films optaven a ser premiades, tot i que, finalment, només dues han estat guardonades: ‘Timecode’, de Juanjo Giménez, com a millor curtmetratge europeu, i ‘Un monstre em ve a veure’, de Juan Antonio Bayona, pel seu so. El film de Juanjo Giménez s’ha imposat entre 15 finalistes, entre els quals també hi havia el curtmetratge català ‘Los desheredados’, de Laura Ferré, que s’ha quedat, per tant, a les portes d’obtenir el premi. Durant el seu discurs, Giménez ha agraït l’Acadèmia de Cinema Europeu pel guardó i també a l’equip que ha participat en el rodatge del film, una pel·lícula que, ha dit, “és increïble en la meva vida”.Per altra banda, ‘Estiu 1993’, de la debutant catalana Carla Simón, no ha obtingut el premi a la millor opera prima del cinema europeu. La cinta, que explica la història de la Frida, una nena de sis anys que es queda sense pares i no sap com gestionar el dolor i les emocions causades per aquesta pèrdua, competia amb quatre films més i, finalment, s’ha acabat imposant la britànica Lady Macbeth. L’Acadèmia Europea premia el so d”Un monstre em ve a veure’El film català ‘Un monstre em ve a veure’, de Juan Antonio Bayona, ha rebut el premi a millor disseny de so, a càrrec d’Oriol Tarragó. En canvi, el film no ha obtingut el premi del públic, una categoria en la que competia juntament amb vuit films més. El documental ‘La Chana’, a les portesLa coproducció catalana ‘La Chana’, de Lucija Stojevic, també s’ha quedat a les portes de rebre el premi al millor documental. El film, que ha estat un dels cinc documentals seleccionats als Premis del Cinema Europeu, ha estat derrotat pel polonès ‘Communion’. ‘La Chana’ es basa en la figura de la ballarina Antonia Santiago Amador que, entre els anys 1960 i 1970, va ser una de les estrelles més grans del món del flamenc.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb